Page 55 - Matematik 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 55
7 MATEMATİK 10
2. Yönerge
Öğrencilerden ABCD dikdörtgeni ile aynı düzlemde bulunan herhangi bir P noktası seçmeleri
istenir. P
D C D C
P
A B A B
Öğrencilerden, seçtikleri P noktasını ABCD dikdörtgeninin köşeleri ile birleştirmeleri istenir.
|PA| + |PC| = |PB| + |PD| olduğu vurgulanır.
2
2
2
2
Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.
Örnek 3:
P noktası ABCD dikdörtgeni içinde herhangi bir noktadır.
D C
x
2
P
3 1
A B
|PA| = 3 cm, |PB| = 1 cm ve |PC| = 2 cm olduğuna göre |PD| = x in kaç cm olduğunu bulunuz.
(Cevap: 23 cm )
3. Yönerge
Şekildeki ABCD dikdörtgeninde [AC] ile [BD] köşegendir.
D C
E
α
A B
Öğrencilerden ABCD dikdörtgeninin alanını köşegenlerin dikdörtgeni ayırdığı üçgenlerin alanı
ile karşılaştırmaları istenir.
• A(ABCD) = |AB|$|AD|
• A(ABCD) = 1 |AC|$|BD|$sinα olduğu vurgulanır.
2
Aşağıdaki örneklerin cozumu oğrenciler ve gerektiğinde oğretmenler tarafından
gercekleştirilir.
54