Page 55 - Matematik 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 55

7          MATEMATİK 10



          2. Yönerge
          Öğrencilerden ABCD dikdörtgeni ile aynı düzlemde bulunan herhangi bir P noktası seçmeleri
          istenir.                                                             P



             D                                C                D                                C
                             P






             A                                B                A                                B
          Öğrencilerden, seçtikleri P noktasını ABCD dikdörtgeninin köşeleri ile birleştirmeleri istenir.
          |PA|  + |PC|  = |PB|   + |PD|  olduğu vurgulanır.
                                    2
                            2
                     2
              2
          Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.
          Örnek 3:
          P noktası ABCD dikdörtgeni içinde herhangi bir noktadır.

                                     D                                C

                                                     x
                                                                  2
                                                               P
                                                     3            1
                                     A                                B
          |PA| = 3 cm, |PB| = 1 cm ve |PC| = 2 cm olduğuna göre |PD| = x in kaç cm olduğunu bulunuz.

          (Cevap: 23  cm )


          3. Yönerge
          Şekildeki ABCD dikdörtgeninde [AC] ile [BD] köşegendir.


                                     D                                C


                                                      E
                                                         α



                                     A                                B
          Öğrencilerden ABCD dikdörtgeninin alanını köşegenlerin dikdörtgeni ayırdığı üçgenlerin alanı
          ile karşılaştırmaları istenir.
          •  A(ABCD) = |AB|$|AD|
          •  A(ABCD) =    1  |AC|$|BD|$sinα olduğu vurgulanır.
                          2
          Aşağıdaki örneklerin cozumu oğrenciler ve gerektiğinde oğretmenler tarafından
          gercekleştirilir.



          54
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60