Page 36 - sablon
P. 36
MATEMATİK 9 4
2. Yönerge
Öğrencilerden bir kâğıda kenar uzunlukları 5 cm, 6 cm ve 7 cm olan bir ABC üçgeni çizmeleri ve elde
ettikleri üçgeni makasla keserek kâğıttan ayırmaları istenir.
Öğrencilerden, üçgenin AC kenarını AB kenarı ile çakışacak biçimde Şekil -1'deki gibi katlayarak ABE
üçgenini elde etmeleri istenir.
3. Yönerge
AC kenarını Şekil - 2'deki gibi eski konumuna getirerek BE ve EC uzunluklarını hesaplamaları istenir.
Örnekten hareketle ABC üçgeninde AE@ nın açıortay olması durumunda
6
AB AC
= olduğu vurgulanır.
BE EC
Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.
35