Page 102 - DÖRT DÖRTLİK KONU PEKİŞTİRME TESTİ MATEMATİK -9
P. 102
MATEMATİK Birinci Dereceden Denklem ve Eşitsizlikler - Test B 1. TEST
7. x, y birer gerçek sayı 10. Matematik dersinde mutlak değer konusu anlatılırken öğret-
men tahtaya aşağıdaki soruyu yazmıştır.
2 < y < 4 eşitsizliği ve
x 5 Ders: Matematik Konu: Mutlak Değer
= eşitliği veriliyor.
y 2 Soru:
−2< a <1 olmak üzere |(a + 7 + |(a − 1 − |3a − 5|)|)|
Buna göre x in alabileceği tam sayı değerlerinin toplamı ifadesinin en sade şeklini bulunuz?
kaçtır?
|a + 7 + |a − 1 − |3a − 5|||
= |a + 7 + |a − 1 + 3a − 5|| (I. Adım)
A) 5 B) 10 C) 15 D) 20 E) 30 = |a + 7 + |4a − 6|| (II. Adım)
= |a + 7 + 4a − 6| (III. Adım)
= |5a + 1| (IV. Adım)
= 5a + 1 (V. Adım)
Tahtaya kalkan bir öğrenci çözümü yapmıştır. Çözümü ince-
leyen öğretmen sorunun çözümünde hata olduğunu söyle-
miştir.
Buna göre öğrenci ilk kez hangi adımda hata yapmıştır?
A) I B) II C) III D) IV E) V
|
|
|
8. | 2 � x + 3x � 6 = 20 denklemi veriliyor.
Buna göre (2x – 3) ifadesinin alabileceği değerlerin topla-
mı kaçtır?
A) 11 B) 10 C) 7 D) 2 E) �3
11. A ve B gerçek sayıları için
A B |A – B|
A B |A + B|
işlemleri tanımlanıyor.
Buna göre
3 5 5 1 2 x y
eşitliğinin sağlanması için x y işleminin eşiti aşa-
ğıdakilerden hangisi olabilir?
|
|
#
#
9. 3 . §(x �# #1) # � 2 � 2x = 8 denklemi veriliyor.
#
2
12
A) 9 2 B) 14 C) 2 9 8
Buna göre x in alabileceği değerlerin çarpımı kaçtır?
A) 63 B) 9 C) 7 D) �7 E) �63
D) 12 6 E) 14 2
100