Page 248 - Dört Dörtlük Konu Pekiştirme Testi - TYT COĞRAFYA
P. 248

COĞRAFYA                        Ekonomik Faaliyetler ve Ulaşım Hatları                    3. TEST



        5.   Türkiye'de  nüfus  yoğunluğunun  fazla  olduğu  alanlar,   8.   Dördüncül  ekonomik  faaliyetler,  günümüzde  teknolo-
            aynı zamanda ikincil ve üçüncül ekonomik faaliyetlerin   jinin  hızla  gelişmesiyle  ortaya  çıkan  bilgi  toplama,  iş-
            de yoğun olduğu alanlardır.                        leme,  yayma  işlemlerini  kapsayan  ekonomik  faaliyet
                                                               türüdür.
                                                               Buna göre dördüncül faaliyetler ile ilgili aşağıdaki-
                                                               lerden hangisi söylenemez?
                                                               A)  Teknoloji ve bilişimin geliştiği ülkelerde yaygındır.
                                                               B)  Coğrafi bilgi sistemlerinin ortaya çıkmasıyla bu faa-
                                                                  liyetler daha fazla gelişmiştir.
                                                               C)  Beşincil ekonomik faaliyetlerin karar verme süreci-
                                                                  ne veri sağlar.
            Haritada numaralandırılmış alanlardan hangilerinde
                                                               D)  Hizmet sektörünün yeterince gelişmediği ülkelerde
            bu yoğunluğun daha fazla olduğu söylenebilir?
                                                                  yaygındır.
            A) I ve II       B) I ve IV       C) II ve III
                                                               E)  Reklam  yayıncılığı,  yazılım  hizmetleri  ve  ağ  işlet-
                    D) III ve V       E) IV ve V                  meciliği bu faaliyetlerdendir.


                                                           9.   İstanbul ve Çanakkale Boğazları, dünya deniz yolu ula-
        6.   Dünyada çalışan nüfusun yaklaşık yarısı üçüncül eko-
                                                               şımında önemli bir yere sahiptir.
            nomik faaliyet türlerinde geçimini sağlamaktadır. Bu fa-
            aliyetler birincil faaliyetlerdeki gibi doğadan, ikincil faali-     İstanbul ve Çanakkale Boğazları‘nın bu öneme sa-
            yetlerdeki gibi atölye ve fabrikalardan ürün elde edilme   hip olmasında bu boğazlarla ilgili aşağıdaki özellik-
            işlemi olmayan faaliyetlerdir.                     lerden hangisi daha az etkilidir?

            Buna göre;                                         A)  İstanbul’un önemli bir ticaret merkezi olması
             I. her türlü haber ve bilginin aktarılması süreci,  B)  Önemli kıtaların bağlantı noktasında yer alıyor ol-
                                                                  maları
             II. başta barınma, iş yeri, kara ve demir yolu, havalima-
               nı gibi beşerî unsurların yapım süreci,         C)  Yakın çevrelerinde önemli sanayi merkezlerinin bu-
            III. insanların ve ticarete konu olan ürünlerin bir yerden   lunuyor olması
               bir yere taşınması süreci,                      D)  Basra ülkeleri ile Uzak Doğu ülkeleri arasında geliş-
            IV. et, süt, yumurta, yün, deri, bal, ipek kozası gibi ürün-  miş petrol ticaretinin olması
               lerin elde edilmesi                             E)  Karadeniz’e kıyısı bulunan ülkelerin açık denizlere
            olarak iş tanımları yapılan çalışma alanlarından      tek çıkış güzergâhı üzerinde yer almaları
            hangileri bu faaliyetlerin içerisinde değerlendirile-
            bilir?
                                                           10.   Dünya  deniz  yolu  taşımacılığında  büyük  bir  öneme
            A) I ve II       B) I ve III      C) II ve III     sahip olan kanallar; kat edilmesi gereken mesafeyi kı-
                    D) II ve IV       E) III ve IV             saltmak,  zamandan  ve  maliyetten  tasarruf  etmek  gibi
                                                               amaçlarla insanlar tarafından açılmış su yollarıdır.





        7.   Akdeniz  ile  Kızıldeniz’i  birbirine  bağlayan  Süveyş
            Kanalı’nın  23  Mart  2021  tarihinde  bir  gemi  kazasıy-
            la  ulaşıma  kapanması  küresel  ticarette  aksamaya  ve
            maddi kayıplara neden olmuştur.
            Japonya ile aşağıdaki ülkelerden hangisinin arasın-
            da yapılan ticaret faaliyetinin bu kazadan daha az
                                                               Haritada numaralandırılarak gösterilen su yolların-
            etkilenmesi beklenir?
                                                               dan hangileri bu özelliğe sahiptir?
            A) İran           B) İtalya      C) Türkiye        A) I ve II       B) I ve III      C) II ve III
                   D) Romanya       E) Yunanistan                      D) II ve IV       E) III ve IV


                                                                                                                                                                     247
                                                       246                                                                                                           247
   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253