Page 3 - Liseye Hoşgeldin - Biyoloji
P. 3

Dersin Amaçları







                               Bilimsel bilginin üretilmesi, kullanılması ve aktarılmasındaki teknolojik gelişmeler
                               biyoloji biliminde de birçok yeniliklere yol açmıştır. Özellikle genetik mühen-
                               disliği ve biyoteknoloji alanında yaşanan yeni gelişmeler ile biyoloji, günlük
                               hayatımızın bir parçası hâline gelmiş ve bu durum biyoloji eğitimine yönelik
                               gereksinimleri de artırmıştır.


                               Biyoloji Dersi; genelde bilimin, özelde biyolojinin insan hayatındaki rolüne
                               ve bilim tarihine, Türk-İslam bilim insanlarının katkılarına yer vermektedir.
                               Bu bağlamda Biyoloji Dersi; biyolojinin yasa, teori, uygulama ve kavramları
                               ışığında yenilik ve değişimler yapma, araştırma ve sorgulama, bilişim tek-
                               nolojilerini kullanma, biyoloji ile günlük hayat arasında ilişki kurma, sosyal
                               farkındalık oluşturma, vb. uygulamalara daha fazla yer verecek şekilde gün-
                               cellenmiştir.







                                                          BİYOLOJİ









                    Biyoloji Derslerinde;


             Laboratuvar güvenliği, öğrenme etkinliklerinin sağlıklı bir şekilde yürütüle-
             bilmesi açısından önemlidir.  Yaparak ve yaşayarak öğrenme kalıcı öğrenme
             sağladığından uygun kazanımlarda deney ve gözlemlere yer verilecektir. Her
             ünitede, ünitenin özelliğine göre en az bir deney yapılacaktır. Örneğin "Hücre"
             ve "Hücre Bölünmeleri" ünitelerinde öğrencilerin mikroskop kullanmalarına
             olanak sağlanacaktır. “Canlılar Dünyası”, “Ekosistem Ekolojisi ve Güncel Çevre
             Sorunları”, “Komünite ve Popülasyon Ekolojisi” ünitelerinde, çevresinde-
             ki canlıları ve canlıların içinde yaşadıkları çevre ile etkileşimlerini araştırıp,
             gözlemleme ve incelemeye yönlendirilecektir. Ayrıca okul ve çevre imkanları
             dahilinde doğa, botanik bahçesi, doğa tarihi müzesi, koruma alanları ve fabrika
             gezileri gibi faaliyetler düzenlenecektir.


             Performans çalışmaları, deneyler, etkinlikler ve projeler öğretmen rehberliğinde
             yapılandırılacak ve uygulanacaktır.
             Ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenen proje yarışmalarında dereceye giren
             biyoloji projelerinin incelenmesi; bu projelerin bilim, toplum, teknoloji, çevre
             ve ekonomiye katkıları bakımından değerlendirilmesi sağlanacaktır.








                                             ORTAÖĞRETİM
                                        GENEL MÜDÜRLÜĞÜ     3 BİYOLOJİ-9
   1   2   3   4   5   6   7   8