Page 7 - Liseye Hoş Geldin - İngilizce
P. 7

İNGİLİZCE

                                                                             İNGİLİZCE DERSİ




                    İNGİLİZCE NEDİR?
                    İngilizce, Hint-Avrupa dil ailesinin Cermen dilleri koluna ait bir dildir ve dünya genelinde 67 bağımsız ve 27
                    özerk ülkenin resmi dilidir. Küresel bir dil olan İngilizce, dünyada da “lingua franca” yani ortak dil olarak kabul
                    edilmektedir  ve  1,5  milyardan  fazla  insan  tarafından  konuşulmaktadır.  Bu  denli  yaygın  kullanımı,  küresel
                    bağlantı ve kültürel alışveriş için İngilizceyi elzem bir beceri haline getirmektedir.


        İNGİLİZCE DERSİNİN AMACI

        Ortaöğretim  İngilizce  derslerinin  temel  amacı,  öğrencilerin  İngilizceyi  yalnızca  bir  iletişim  aracı  olarak  değil,  aynı  zamanda  bir
        düşünme, algılama ve kendini ifade etme yolu olarak etkili, doğal, öz güvenli ve özgün biçimde kullanabilecekleri bir öğrenme ortamı
        sunmaktır. Bu ortamda öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun biçimde desteklenmesi ve İngilizceyi hem bireysel gelişim hem de
        toplumsal katılım aracı olarak benimsemeleri hedeflenmektedir.
        İngilizce Dersi Öğretim Programı ile;
        1.   Öğrencilerin İngilizceyi sadece iletişim kurmak için değil; düşünmek, anlamak ve anlamlandırmak için de kullanarak bilişsel,
            duygusal ve manevi gelişimlerinin desteklenmesi,
        2.   İngilizce  aracılığıyla  hem  kendi  kültürlerine  yönelik  farkındalık  kazanmaları  hem  de  diğer  kültürleri  anlayıp  onlara  saygı
            göstermelerinin teşvik edilmesi,
        3.   İngilizce  öğrenme  sürecinin  sosyal  bir  etkileşim  olarak  kavranarak,  öğrencilerin  çeşitli  bağlamlarda  (okul,  aile,  mahalle,
            toplum, dünya) kendilerini doğru ve etkili biçimde ifade edebilmeleri,

        4.   Öğrencilerin dil öğrenim sürecine etkin katılım göstermeleri ve dili sosyokültürel bağlamlarda özerk, iş birliğine dayalı ve amaçlı
            biçimde kullanabilmeleri,
        5.   Öğrencilerin iletişimsel yeterliliklerini geliştirmeye yönelik gerçek yaşam durumlarıyla ilişkili görevler, etkinlikler ve projeler
            aracılığıyla, dili işlevsel ve anlamlı biçimde üretmelerinin sağlanması,
        6.   Öğrencilerin kendi gelişimlerine ve içinde bulundukları topluma katkı sunabilecek bireyler olarak İngilizceyi etkili bir iletişim
            aracı olarak kullanabilmeleri hedeflenmektedir.


        İNGİLİZCE DERSİNİN ÖNEMİ
        Yabancı dil öğrenimi, bireyin zihinsel gelişimini desteklerken aynı zamanda düşünme, anlama ve kendini ifade etme becerilerini de
        geliştirir. İngilizce, yalnızca bir iletişim dili değil; farklı kültürleri tanıma, anlamlandırma ve onlarla sağlıklı ilişkiler kurma açısından
        da güçlü bir araçtır. İngilizce öğrenen birey, hem kendi kültürüne yönelik farkındalık kazanır hem de başka toplumların bakış açılarını
        anlamaya yönelik bir açık fikirlilik geliştirir. Bu durum, öğrencinin hem bireysel gelişimine hem de toplumsal katılımına katkı sunar.

        Günümüzde İngilizce; bilim, eğitim, sanat, çevre, sağlık, turizm ve ticaret gibi birçok alanda uluslararası etkileşimin ortak dilidir. Bu
        nedenle, İngilizce dersleri öğrencilerin küresel ölçekte bilgiye erişim sağlayabilmeleri, farklı alanlardaki gelişmeleri takip edebilmeleri
        ve çok kültürlü ortamlarda kendilerini ifade edebilmeleri açısından ayrı bir önem taşır. Aynı zamanda çoklu görev becerisi, iletişim
        ağı kurma yetkinliği, eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi 21. yüzyıl becerilerini de destekler.

        Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İngilizce Dersi Öğretim Programı, öğrencilerin bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini gözeterek dört
        temel  dil  becerisiyle  birlikte  destekleyici  becerileri  de  bütüncül  biçimde  işler.  Öğrencilerin  dili  yalnızca  öğrenmeleri  değil;  onu
        işlevsel, anlamlı ve doğal bir biçimde kullanmaları amaçlanır. Bu bağlamda dersler, etkileşimli etkinlikler, projeler, konuşma ve yazma
        uygulamalarıyla desteklenir. Öğrenciler yalnızca “ne söyleyeceklerini” değil, aynı zamanda “neden” ve “nasıl” söyleyeceklerini de
        öğrenerek, hem bireysel hem toplumsal düzeyde etkili iletişim kurma becerisi kazanırlar. Böylece İngilizce dersi, öğrencileri yalnızca
        sınavlara değil; akademik, mesleki ve sosyal yaşamın tüm alanlarına hazırlayan güçlü bir araç hâline gelir.
        Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İngilizce Dersi Öğretim Programı, Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni (D-AOBM) temel alınarak
        yapılandırılmıştır. Bu doğrultuda program, öğrencilerin Avrupa standartlarında dil yeterlilikleri kazanmasını ve bu yeterlilikleri gerçek
        yaşam bağlamlarında kullanabilmesini hedefler. Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metninin öngördüğü yeterlilik tanımları, iletişimsel
        yaklaşım ve eylem temelli öğrenme ilkeleriyle uyumlu biçimde ders içerikleri ve kazanımları planlanmıştır.


                                                                               LİSEYE HOŞ GELDİN           9
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12