Page 8 - Liseye Hoş Geldin - İngilizce
P. 8

İNGİLİZCE

                İNGİLİZCE DERSİ




                    İNGİLİZCE NEDİR?
                    İngilizce, Hint-Avrupa dil ailesinin Cermen dilleri koluna ait bir dildir ve dünya genelinde 67 bağımsız ve 27
                    özerk ülkenin resmi dilidir. Küresel bir dil olan İngilizce dünyada da ˝“lingua franca” yani ortak dil olarak kabul
                    edilmektedir  ve  1,5  milyardan  fazla  insan  tarafından  konuşulmaktadır.  Bu  denli  yaygın  kullanımı,  küresel
                    bağlantı ve kültürel alışveriş için İngilizceyi elzem bir beceri haline getirmektedir.


        İNGİLİZCE DERSİNİN AMACI

        Öğrencileri İngilizceyi aktif ve etkili bir şekilde kullanmaya hazırlayan dinamik, iletişimsel ve destekleyici bir dil öğrenme
        ortamı yaratmak, ortaöğretim İngilizce derslerinin temel amacıdır.
        İngilizce Dersi Öğretim Programı ile;
        1.   Öğrencilerin dilbilgisi, söylem, sosyolinguistik ve stratejik yeterliliği kapsayan iletişimsel yeterliliği geliştirmeleri,
        2.   Rekabetten ziyade iş birliğini vurgulayarak, etkileşimli ve akran tabanlı öğrenme aktivitelerini teşvik etmesi,

        3.   Öğrencileri  öz  değerlendirmeye  katılmaya,  güçlü  ve  zayıf  yönlerini  fark  etmeye  ve  öğrenmeleriyle  ilgili  karar  alma
            süreçlerine katılmaya teşvik ederek öğrenci özerkliğini desteklemesi,

        4.   Gerçek yaşam dil kullanımını ve iletişimsel yeterliliği yansıtan otantik değerlendirme teknikleri kullanılması,
        5.   Öğrencilerin gerçek yaşam deneyimlerini yansıtmak ve hem öğretimi hem de değerlendirmeyi geliştirmek için, tüm
            sınıflarda öğretim teknolojisi araçlarının etkin kullanımı hedeflenmektedir.


        İNGİLİZCE DERSİNİN ÖNEMİ

        Yabancı dil öğrenimi kişisel gelişiminizi desteklerken beyninizin aktif çalışmasını da sağlar. İngilizceyi öğrenmek aynı zamanda
        size kültürel farkındalık imkânı da sunar. Böylelikle farklı ilgi alanlarını küresel bir paydada araştırmanıza yardımcı olur. Son
        yıllarda yapılan birçok akademik araştırma, yabancı dil becerisi yüksek insanların çoklu görev becerilerinin de geliştiğini
        göstermektedir. Araştırmalar, bu yetkinlik sayesinde kişilerin iletişim ağlarının geliştiğini vurgulamaktadır.
        Türkiye'deki  Ortaöğretim  İngilizce  Öğretim  Programı,  Türk  Milli  Eğitiminin  genel  hedef  ve  ilkelerini  takip  edecek  şekilde
        Avrupa Ortak Dil Çerçevesi'nin (CEFR) tanımlayıcı ve pedagojik ilkelerine uygun olarak tasarlanmıştır. Öğrenciler arasında
        İngilizce dil becerilerini geliştirmek için iletişimsel bir yaklaşım vurgulanmakta ve dört dil becerisini (dinleme, konuşma,
        okuma ve yazma) daha kapsamlı bir şekilde eğitim sürecine entegre ederek öğrencilerin farklı ihtiyaçları ele alınmaktadır.
        İngilizce derslerinde dilin işlevlerini ve dört temel becerisini bütünleşik bir şekilde ele alarak ve sadece “Ne?” değil, “Nasıl”
        ve “Neden?”  sorularına da odaklanarak, iletişimsel yeterliliği tüm yönleriyle dikkate alacak şekilde etkinlikler sunulmaktadır.

        Etkileşimli aktiviteler, tartışmalar ve pratik egzersizler aracılığıyla öğrenciler dili anlamlı bir şekilde kullanır. Böylece etkili
        iletişim kurma yeteneklerini geliştirirler. Dersler öğrencilerin akademik, profesyonel ya da sosyal alanlarda kendilerini akıcı
        ve doğru bir şekilde ifade etmelerini sağlayacak öz güveni kazanmalarına odaklanır.
        Bunun yanı sıra, İngilizce dersleri eleştirel düşünme ve yaratıcılığı teşvik eder. Öğrencilerin farklı bakış açılarını ve fikirleri
        keşfetmelerini  sağlar.  İş  birliği  ve  grup  çalışması  sıklıkla  vurgulanır,  böylece  sosyal  beceriler  geliştirilir.  Genel  olarak,
        İngilizce dersleri sadece dil yeterliliğini artırmayı değil, aynı zamanda küresel iletişim için öğrencileri hazırlamayı amaçlar.
        Küreselleşen dünyada kişisel ve profesyonel büyüme için fırsatlar sunar.














    8     LİSEYE HOŞ GELDİN
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13