Page 3 - Liseye Hoşgeldin - Tarih
P. 3
Dersin Amaçları
Tarih dersi ile; öğrencilerin, tarihî olay ve olguları mekânın yanı sıra maddi manevi bağ-
lam ve yapılarla da ilişkilendirerek neden ve sonuçlarıyla birlikte derinlemesine analiz
etmeleri amaçlanmıştır.
Öğrencilerin; geçmişi anlama ve anlamlandırma amacıyla yaşanmış önemli olay, olgu ve
kırılma noktalarıyla ilgili farkındalığının tarih dersi ile geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Bu doğrultuda siz sevgili öğrencilerin aktif olarak rol aldığı bir öğrenme ortamında tarihî
bilgilerinizin yapılandırılması amaçlanmaktadır.
Tarih Dersi ile öğrencilerin;
1. Geçmişten bugüne insanlığın birikimli mirasını kavramaları,
2. İnsanlık/dünya, Türk ve Türkiye (Anadolu) tarihinin farklı dönemlerini anlamak için gereken kavram, olay, olgu, kişi
ve kurum bilgilerini kazanmaları,
3. Türk, İslam ve Türkiye tarihinde rol oynamış önde gelen siyasi ve sosyal teşekküller ile önemli şahsiyetleri tanımaları,
4. Yaşadıkları toplum, ülke ve dünyanın bugünlere nasıl geldiğinin farkındalığını kazanarak, günümüzde olup bitenleri
yorumlamayı ve geleceğe yönelik projeksiyonlar oluşturabilmeyi kapsayan bir tarih bilinci geliştirmeleri,
5. İnsanlık tarihi bağlamında Türk milletinin ve Türk kültürünün geçmişten bugüne serüvenini takip etmeleri ve anlamaları,
6. Medeniyetimizin dayandığı temel değerleri kavramaları, benimsemeleri ve bunları davranışlarına yansıtmaları,
7. Tarihî bir olay veya olgunun yerel, ulusal ve uluslararası boyut ve etkileşimleri olduğu konusunda farkındalık oluşturmaları,
8. Tarihî olayların, meydana geldiği dönemin siyasi, sosyal, kültürel, ekonomik ve dinî özelliklerini yansıttığını ve
bu nedenle bir olayı değerlendirirken olayın meydana geldiği dönemin koşullarını dikkate almanın gerekliliğini
kavramaları,
9. Birincil ve ikincil kaynaklarda yer alan kanıtları belirleme, analiz etme, yorumlama ve değerlendirmeyi içeren ta-
rihe özgü yeterlilik ve becerileri geliştirmeleri, edindikleri bilgilerin doğruluğunu ve geçerliliğini sorgulayarak
kanıtla desteklenen çıkarımlarda bulunmaları,
10. Millî kimlik ve aidiyet duygularını geliştirerek Türkiye’nin küreselleşen dünya içindeki yerini ve rolünü kavramaları,
11. Geçmişin tarihî bilgiye dönüştürülmesi süreçlerinde tarihçilerin esas aldıkları ilkeler ile yararlandıkları yöntemleri
ve kullandıkları becerileri birer yaşam becerisi haline getirmeleri,
12. Belirli bir tarihî olay veya olgunun farklı bakış açıları veya tarih görüşleri doğrultusunda çeşitli biçimlerde değer-
lendirilip yorumlanabileceği konusunda farkındalık oluşturmaları ve bu farklı anlayışlara saygı duymaları,
13. Toplumsal birlik ve dayanışmanın sağlanması ve sürdürülmesinin yanı sıra millî kimliğin oluşmasında ortak tarihin
rolünü kavrayarak kültürel ve tarihî mirasa sahip çıkan bireyler olarak yetişmeleri amaçlanmaktadır.
Tarih Dersi siz öğrencilere ;
• Kronolojik Düşünme Becerisi • Değişim ve Sürekliliği Algılama Becerisi
• Tarihsel Kavrama Becerisi • Tarihsel Sorgulamaya Dayalı Araştırma Becerisi
• Neden-Sonuç İlişkisi Kurma Becerisi • Tarihsel Analiz ve Yorum Becerisi
• Geçmişe Geçmişteki İnsanların Bakış
Açısıyla Bakabilme Becerisi veya Tarihsel Empati Kurma
gibi becerileri kazanıp geliştirmenizi sağlar.
ORTAÖĞRETİM 3 TARİH
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ