Page 12 - Liseye Hoş Geldin - Türk Dili ve Edebiyatı
P. 12

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

                NELER ÖĞRENECEĞİZ?                                                                                                                                                  NELER ÖĞRENECEĞİZ?




        TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ 9. SINIF TEMA DAĞILIMI TABLOSU

                  SÖZÜN İNCELİĞİ
               1    •  Edebiyat  dünyasına  giriş  niteliğindeki  bu  temada;  estetik  değer,  yaratıcılık,  hayal  gücü,  imge,  sembol,
                      çağrışım  gibi  temel  kavramlar  üzerinden  öğrencilere  edebiyatın  derinliklerini  keşfetme  fırsatı  verilmesi
                      amaçlanmaktadır.

                  ANLAM ARAYIŞI
                    •  Bu temada; edebî eserlerde içeriğin anlaşılması ve metnin derinliğinin kavranabilmesi için konu, ana duygu,
            9. SINIF 2  ANLAMIN YAPI TAŞLARI
                      ana düşünce gibi unsurların bir bütünün parçaları olduğu üzerinde durularak öğrencilerin edebî metinleri
                      analiz etme yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.



               3    •  Bu temada, edebî inceleme ve değerlendirme sürecinin önemli unsurlarından olan metinde yapı konusu
                      üzerinde durulur. Öğrencilerin metinleri olay, kişi, mekân, zaman gibi yapı unsurları bakımından tahlil ede-
                      bilmeleri amaçlanmaktadır.

                  DİLİN ZENGİNLİĞİ
               4    •  “Dilin Zenginliği” temasında Türkçenin zengin söz varlığı, kendine özgü dil özellikleri ve anlam oluşturmadaki
                      esnek yapısıyla duygu, düşünce ve bilgiyi ifade edebilme gücünün metinler aracılığıyla keşfedilmesi amaç-
                      lanmaktadır.




        TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ 10. SINIF TEMA DAĞILIMI TABLOSU

                  SÖZÜN EZGİSİ
                    •  Bu temada Türk dili ve edebiyatının sözlü kültür ürünlerinden hareketle dilin zenginliği ve ahengi vurgulan-
               1      mak istenmektedir. Türk kültürünün farklı yönlerini yansıtan bir yelpaze içerisinde sözün müziğe yaslanan
                      yönünün ortaya çıktığı örneklerle sözlü geleneği keşfetmek, kültürel zenginliği anlamak ve değerlendirmek
                      amaçlanmaktadır.

                  KELİMELERİN RİTMİ
                    •  “Kelimelerin Ritmi” temasında ele alınan edebî türlerden ilki şiirdir. Bu türün Türk dili ve edebiyatındaki
               2      gelişiminde, şiir anlayışlarındaki estetik değişimin ritim bağlamındaki yansımalarında kelimelerin uyumu,
                      ahenk ögeleri, söz varlığı vb. unsurların etkisinin belirlenmesi önem arz etmektedir. Bu amaçla tema çerçe-
            10. SINIF  vesinde tahlil edilen edebî metinlerin estetik yönünün ahenk özelinde değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.





               3  DÜNDEN BUGÜNE
                    •  Bu temada Türk dili ve edebiyatında dünden bugüne meydana gelen değişim ve dönüşümün incelenen ede-
                      bî metinler aracılığıyla gösterilmesi amaçlanmaktadır.


                  NESİLLERİN MİRASI
                    •  Bu temada edebiyatın sosyolojik değişimlere ve bu değişimlerle çağlar boyu kazanılan kültürel birikimin
               4      ortaya çıkmasına zemin hazırlaması üzerinde durulmakta ve Türk dili ve edebiyatı tarihinde din, sosyoloji,
                      felsefe, dil ve kültür alanlarında yaşanan değişimlerin edebî anlatımlara yansıması ele alınmaktadır. Öğ-
                      rencilere nesilden nesile aktarılarak bugüne miras kalan edebî birikimimizle ilgili farkındalık kazandırılması
                      amaçlanmaktadır.



   12     LİSEYE HOŞ GELDİN                                                                                                                                                                  LİSEYE HOŞ GELDİN           13
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17