Page 84 - Hazırlık Matematik | 1.Ünite
P. 84
1. ÜNİTE: SAYILAR 1. ÜNİTE SONU DEĞERLENDİRME
Örnek
Oyun için öğretmen, Göktürk ve Zeynep’i tahtaya kaldırır. Her ikisinden de küçük birer kâğıda karşı tarafa gös-
termeden 3 basamaklı, rakamları farklı birer sayı yazmalarını ister.
Oyuna Zeynep başlar ve Göktürk’ün sayısı ile ilgili tahminini söyler.
Zeynep’in Tuttuğu Sayı: 642 Göktürk’ün Tuttuğu Sayı: 905
Zeynep’in Göktürk’ün Zeynep’in Tahminine Verdiği Göktürk’ün Zeynep’in Göktürk’ün Tahminine
Göktürk’ün Cevap Zeynep’in Verdiği Cevap
Sayısı ile Sayısı ile
İlgili Tahmini İlgili Tahmini
430 -1 (0 var ancak yeri doğru değil) 572 +1 (2 rakamı var ve yeri de doğru)
+1 (İlk tahmininin yüzler ve onlar
basamağını değiştirdiği hâlde +1 ce-
0 (Bu cevap 6, 7 ve 1 rakamlarının vabı değişmediğine göre yeri değiş-
671 Göktürk’ün sayısında olmadığını göste- 752 meyen 2 rakamı doğru basmaktadır.
riyor.) Böylelikle sayının birler basamağı
garantilendi. Aynı zamanda 7 ve 5 in
sayıda bulunmadığı da kesinleşti.)
+1 (Zeynep bilerek 6 ve 1 rakamlarını
ilk tahmininden bir rakam ile kullanıyor. +1, -1 (+1 cevabı 2 rakamı ile ilgilidir
Buradaki amacı ilk tahmininde tutturduğu ve -1 cevabı da sayıda yer almadığı
rakamı ve rakamın yerini tespit etmek. Şu
601 ana kadarki tahminlerine aldığı cevaplar 452 kesinleşen 5 için değil 4 rakamı için-
dir. Sonuç olarak 4 rakamını onlar
ona 0 rakamının onlar basamağında kul- basamağında kullanmak gerektiği
lanıldığını ve 6, 7, 1 gibi 4 ve 3 rakamla- açıktır.)
rının da Göktürk’ün sayısında olmadığını
gösteriyor. Geriye 2, 5, 8 ve 9 kalıyor.)
+1,-1 (Zeynep 0 rakamının yerini kesin-
leştirmişti. Bununla birlikte 7 rakamının
da Göktürk’ün sayısında olmadığına +2 (Sayıda doğru olmayan tek
709 942
emin olmuştu. Bu durumda cevaptaki -1 rakam 9 dur.)
in sebebinin 9 olduğu açıktır. Ancak 9 un
gerçek yeri yüzler basamağıdır.)
Göktürk, arkadaşının sayısını doğru
2 (Sayıda doğru olmayan tek rakam
908 642 tahmin eden ilk kişi olarak oyunu
8 dir.)
kazanır.
96