Page 115 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 115

EMNİYET RİSKLERİ VE TEDBİRLERİ


               Bütün bu paylaşım sürecinde hassas konulara tartışılacaksa okul rehber öğretmenlerinden destek alınabilir.

                                                   ÖĞRETMENE NOTLAR


               • İç ve dış çember oturtulurken dış çember iç çemberi görecek şekilde oturtulmalıdır. Haliyle iç çemberin
                 sandalyelerinin boşluklarına dış çemberin sandalyelerinin konması en sağlıklı olan yöntemdir.

               • Sınıf içi bir problem konuşulduğunda, problemi yaratan öğrenciler, arkadaşlarıyla ayrı çemberlere otur-
                 tulmalıdır. Eğer problemi yaratan bir öğrenci ise ve diğer arkadaşlarını da kendine uyduracak şekilde
                 manipüle ediyorsa, o zaman bu çember bunun da farkındalığını sağlayacaktır ve yine onu destek veren-
                 leri çemberlere ayırabilir.

               • Burada önemli olan kurallara uyulmasıdır. Konuşma sıra ile olmalıdır. Bu yüzden paylaşım çemberi
                 tekniğinin daha önceki egzersizlerde belirtildiği gibi uygulanması faydalı olacaktır. Uygulanmasa dahi,
                 el kaldırma yöntemi ile değil, öğrencilerin birbirine sırasıyla, çemberde saat yönünde (veya tersinde) söz
                 hakkının geçmesi herkesin istediği gibi konuyu dağıtmasını engelleyecektir.

               • Konuşulan kavram ve konu detaylı bir konuysa, birden fazla dala bölünerek birkaç oturum söz konusu
                 olabilir.
               • Oturumların sonunda sınıf içi kurallar koymaya karar verirlerse, o kuralların denenmesine izin verilme-
                 lidir.

               • Eğer ki konuşmalar kısırlaştıysa, iç ve dış çemberler arasında yer değiştirmek isteyenler olup olmadığını
                 öğretmen sorabilir. İsteyenler varsa iç ve dış çember arasında kişi değişimleri yapılabilir.
               • Sokratik Sorgulama Yöntemi:  Kişinin kendi içinde var olduğuna inandığımız cevabı vermesini sağla-
                 mak amaçlı sorma yöntemidir. Açık uçlu sorular; evet veya hayır içermeyecek sorulardır. “Bunu böyle
                 yapalım mı?” değil “Bunu böyle yapmak yerine başka türlü nasıl yapardın?” kendinden bir şey katacak
                 sorulardır.

               • Dış çemberin iç çemberi takip etme dikkati öğretmen tarafından gözlemlenmelidir. Bu açıdan iç çemberin
                 takibi zorlandığında, öğretmen soruları dış çembere yönelterek dikkatlerini çekebilir veya bir grup oyu-
                 nu yaparak dikkati odaklayabilir.









                                                                                                                     107
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120