Page 12 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 12

Bu  doğrultuda,  tüm  seviyelerde  çocukların  düşünsel,  duygusal  ve  fiziksel  ihtiyaçlarını  destekleyen
           “Tasarım-Beceri Atölyeleri (TBA)” kurulması ve ulusal standartlarının oluşturulması hedeflenmiştir. Sonrasında
           Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne bağlı liselerden pilot okullar seçilerek TBA kurulumu gerçekleştirilmiş ve
           kullanıma açılmıştır. Kurulan TBA örneklerinin birer zengin öğrenme ortamına dönüşmesi yapılan yatırımların
           geri  dönüşü  için  bir  başarı  göstergesi  olacaktır.  Bu  başarı  ancak  TBA  öğrenme  ortamlarının  etkin  ve  etkili
           kullanımı ile mümkün olabilir. Ülkemizde tüm okullarda kurulumunun yaygınlaştırılması hedeflenen TBA
           ortamlarının nasıl kullanıldığı ile ilgili olarak yapılacak araştırma sonuçlarına dayandırılarak varolan durumu
           iyileştirmeye ve etkin ve etkili biçimde TBA kullanımı geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılması çok önemlidir.

               Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, UNICEF ile birlikte Tasarım-Beceri Atölyelerinin kurulumu ve etkin bi-
           çimde kullanılabilmelerinin sağlanması konularında 2019 yılından itibaren birlikte çalışmaktadır. Bu desteğin
           bir parçası olarak, UNICEF tarafından “Tasarım Beceri Atölyeleri için Materyal ve İçerik Geliştirilmesi” çalış-
           ması başlatılmıştır. Mevcut durum analizi sonuçlarına dayandırılarak gerçekleştirilen, birçok aşaması olan çok
           kapsamlı bu çalışmanın bir çıktısı olarak elinizdeki bu kitap ortaya çıkmıştır. Uzman bir ekip tarafından hazır-
           lanan bu kitap, etkin TBA kullanımını geliştirmeye yönelik olarak görev yapacak öğretmenlere pratik bilgiler,
           uygulanabilecek örnek çalışmalar, uyarı ve öneriler içeren yardımcı bir el kitabı niteliğindedir.

               Bu kitap, altı bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde TBA hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. İkinci bö-
           lümde kuramsal çerçeve ve öncü çalışmalar ile ilgili bilgiler bulunmaktadır.  Üçüncü bölümde, değişen öğret-
           men ve öğrenci rolleri tartışılmaktadır. Dördüncü bölümde TBA’da emniyetle ilgili bazı genel bilgiler verilmiş-
           tir. Beşinci bölümde TBA’yı etkin kullanmak için bir takım önerilere yer verilmiş olup son bölüm olan altıncı
           bölümde de örnek çalışmalar yer almaktadır.






























           4
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17