Page 162 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 162

2. Tartışma sonuçlandıktan sonra, her bir öğrenciden hemen yakınlarında bulunan sıradan bir nesneyi
           kullanarak her bir  kavram hakkında birer adet (toplam dört) fotoğraf çekmelerini isteyin. Hemen yanlarında
           bulunan veya TBA’da bulunan herhangi bir nesneyi fotoğraflayabilirler (örneğin bir kurşun kalem, makas, be-
           re-şapka). Dört kavramı da aynı nesneyi kullanarak fotoğraflamalarında ısrarcı olun. Bu, çekecekleri nesneler-
           den ziyade kavramlara odaklanmalarını teşvik edecektir. Öğrencilere başarısızlık korkusu duymadan özgürce
           deney yapabileceklerini hatırlatın. Mevcut zamana bağlı olarak, çalışmanın bu kısmı bir sonraki TBA saatine
           kadar ödev olarak da verilebilir.

               3. Fotoğraf çekme işlemi tamamlandığında, öğrencileri çektikleri fotoğrafları paylaşmaya ve açıklamaya
           davet edin. Kavram kavram çektikleri fotoğrafları arkadaşlarına sunmalarını sağlayın.  Örneğin herkes önce
           “düz” kavramı hakkındaki sunumunu yapsın. Herkes sırayla sunumunu bitirdikten sonra diğer kavrama ge-
           çilsin.

               Öğrencilerin sunum yaparken kullandıkları kelimeleri dikkatlice dinleyin ve sık kullandıkları kelimelere
           dikkat edin. Çalışmanın açık uçlu doğasıyla hangi öğrencilerin daha iyi başa çıktığına dikkat edin.

               Her bir kavramla ilgili sunum bittikten sonra, öğrencileri 1. basamakta yaptığınıza benzer bir şekilde tekrar
           tartıştırın. Bu sefer tartışmalarda biraz daha aktif rol oynayın ve tartışmaları yönlendirin. Her bir kavram üze-
           rindeki tartışmaları yönlendirirken aşağıdaki sorulardan faydalanabilirsiniz:

               DÜZ

               • Bütün fotoğraflar ‘düz’ müdür? Bazı fotoğrafların diğerlerinden daha düz görünmesi mümkün mü? Bir
                 fotoğrafta mesafeyi ortadan kaldırmak mümkün mü?

               • Hiç gerçekten bir fotoğrafın yüzeyine baktınız mı?
               • Bir fotoğraf, konusunu ve çevresini eşit şekilde düzleştirebilir mi?

               • Sıkıcı bir konu (günlük bir nesne gibi) düzleştirilerek, soyutlanarak veya hayal gücüyle çerçevelenerek
                 daha ilginç hale gelebilir mi?

               • Aydınlatmanın bu hususlar üzerindeki etkisi nedir?

               ARAŞTIRMAK
               • Bir konuyu daha derinlemesine araştırmak ve anlamak için fotoğraf makinesi nasıl kullanılabilir?

               • Bir sanatçının, örneğin bir bilim adamının, bir haritacı ya da bir etnologun fotoğrafı kullanımı başka bir
                 kişiden nasıl farklı olabilir?






           154
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167