Page 183 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 183

Öte yandan, literatürde problem kurma ve çözme becerilerinin matematiksel düşünce ve yaratıcılıkla iliş-
           kisinin olduğu belirtilmektedir. Problem kurmanın önemi:
               • Yaratıcılık ve olağanüstü matematik yeteneğiyle ilişkisi;

               • Öğrencilerin problem çözmesini geliştirmesi;

               • Öğrencilerin matematiği anlamalarına açılan bir pencere olması; öğrencilerin matematik yönündeki mi-
                 zacını geliştirmesi;

               • Öğrencilerin özerk (otonom) öğrenenler olmalarına yardım eden bir yol olmasıdır.

               Bir problemi çözebilen kişi, her zaman problemi tam olarak anlayamaz. Problemi daha derin bir şekilde
           anlamak için, problemin çözüm yöntemi ile çözülebilen problemler kurması/oluşturması önemlidir.

                                        GEREKLİ ARAÇ, GEREÇ VE MALZEMELER


               • Photoshop programı

               • Fotoğraf makinesi

                                           EMNİYET RİSKLERİ VE TEDBİRLERİ


               Askeri alanların fotoğraflarını çekilmemesine dikkat edilmelidir.

               Şahısların fotoğrafları çekilirken şahıslardan izin alınmasına dikkat edilmelidir.

               Trafiğin olduğu bölgelerde fotoğraf çekimlerine dikkat edilmelidir.

                                                   ÖĞRETMENE NOTLAR


               Etkinliğin aşamalarını uygularken öğretmenin öğrencilerle haftalık düzenli görüşmeler yapması öğrencile-
           rin projelerini geliştirme aşamasında çok katkı sağlayacaktır. Buldukları fikirler öğretmenleri ile birlikte süreç
           içerisinde değerlendirilir. Öğretmen tarafından öğrencilere dönütler verilir. Bu bağlamda öğrenciler projelerini
           geliştirmeye ve/veya değiştirmeye yönelik çalışmalar yaparlar.

               Bu bağlamda, öğrenciler, çektiklerini fotoğraflar arasından hangisinin fotomat projesi geliştirmeye daha uy-
           gun olup olmadığın konusunda öğretmenleriyle tartışırlar. Bütün alternatifler içinden fotoğraf seçilir. Öğrenciler
           fotoğrafa uygun problem oluşturma ve çözme aşamasında öğretmenlerle birlikte tartışarak destek alırlar.






                                                                                                                     175
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188