Page 184 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 184

ÇALIŞMA YÖNERGESİ (İŞLENİŞ)


               FOTOMAT çevreyi gözlemlemek, matematiksel anlamı olabilecek nesneleri tespit etmek, nesnelerin bizzat
           fotoğrafını çekmek, bir matematiksel problem seçmek ya da kurmak ve problem çözmek gibi etkinlikleri içer-
           mektedir. Bu unsurların etkinlikte yer alış sırası yapılış tarzına göre değişiklik gösterebilir.

               Etkinliğin aşamaları:

               • FOTOMAT hakkında bilgilendirme

               • Proje üzerine düşünme ve yapılacakları tasarlama

               • Çevrede bulunan nesneleri gözlemleme

               • Probleme uygun nesne ya da nesneye uygun problem araştırma
               (Öğrencilerin çevrelerine matematiksel bakış açısıyla bakmaları sağlanarak çevrelerinde matematiksel nes-
           ne olmadığı halde matematik problemi yazmaya veya matematik problemi kurmaya uygun nesneleri göz-
           lemlemeleri beklenir. Öğrenciler, gözlemleri ile birlikte belirledikleri nesnelerin sonrasında öğretmenleri ile
           tartışmak üzere fotoğrafını çekerler. )
               • Gözlemlenen nesnelerin bir probleme uygunluğu ya da seçilen problemin nesnelere uygunluğunu de-
                 ğerlendirme

               (Öğrencilerin çevrelerini gözlemleyerek matematiksel probleme uygun bir nesne ya da nesneye uygun bir
           matematiksel problem bulmaları beklenir.  Buldukları fikirler öğretmenleri ile birlikte süreç içerisinde değer-
           lendirilir. Öğretmen tarafından öğrencilere dönütler verilir. Bu bağlamda öğrenciler projelerini geliştirmeye
           ve/veya değiştirmeye yönelik çalışmalar yaparlar.)

               • Alternatifler içinden proje için uygun nesneyi ve problemi seçme

               (Bütün alternatifler içinden fotoğraf seçilir. Öğrencilerin fotoğrafların üzerinde problemi gösterebilmeleri
           için fotoğraf üzerinde photoshop programı aracılığıyla gerekli çizimler ya da gösterimler oluşturulur. Projenin
           poster sunumuna hazır hale getirilebilmesi için çalışmalar yapılır. Posterde dört temel alandan oluşmakta-
           dır: 1-fotoğrafın orijinal hali, 2-fotoğrafın problemin gösterimini kolaylaştırıcı çizimi içerdiği hali, 3-Problem,
           4-Problemin çizimi)

               • Seçilen problem(leri) çözme
               • Seçilen nesnelerin fotoğraf(lar)ını ve çözülen problem(ler)i sunma






           176
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189