Page 76 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 76

• Öğrencilere, biyoloji dersinde öğrendikleri ve tanıdıkları bir su canlısı olan su pirelerinin hangi özellik-
                 lere sahip oldukları hatırlatılır.
               • Su pirelerinin müzik dersinde nasıl bir amaçla ve ne şekilde kullanılacağı üzerine fikir yürütmeleri iste-
                 nir.

               • Biyoloji laboratuvarında gerçekleştirilecek yönergeler;

               • Su pireleri, bulundukları akvaryumdan ince elekli kepçe yardımı ile dikkatlice alınarak lam üzerine alı-
                 nır.
               • Sessiz ortamda bulunan su pirelerinin dakikada gerçekleşen kalp atışları mikroskop ile gözlemlenerek
                 sayılır ve not edilir.

               • Belirlenen ilk eser dinletilir ve aynı su pirelerinin dakikada gerçekleşen kalp atışları mikroskop ile göz-
                 lemlenerek sayılır ve not edilir.

               • Bu şekilde belirlenen tüm müzik türlerinden seçilen eserler ve kalp atışları yazılmış olur.
               • Ortaya çıkan kalp atışları, eser dinletilmeden ve eser dinletildikten sonra olacak şekilde bir deney raporu
                 şeklinde yazılır.

               • Rapor sonucunda ortaya çıkan veriler ışığında öğrencilerin tartışması ve yeni fikirler üretmeleri beklenir.

                                       ÇALIŞMALARIN SUNUMU İÇİN ÖNERİLER


               • Bu çalışmanın 1 dönem devam ettirilmesi ve dönem sonunda deney raporlarının yazılı ve görsel sergide
                 sunulması önerilmektedir. Sergi esnasında, su pirelerine deney içerisinde dinletilen müziklerin çalıyor
                 olması ve türlerin anlatılması sunumu daha etkili kılacaktır.

                  ÇALIŞMANIN GELİŞTİRİLMESİ - DEVAM ETTİRİLMESİNE YÖNELİK ÖNERİLER


               • Yapılan bu çalışma sonucunda öğrencilerden başka bir deneysel müzik-biyoloji ya da farklı bilim dalla-
                 rıyla ilişkili ve ortak çalışmalar yapmaları beklenir.  Öğrencinin hazırladığı bireysel çalışma diğer öğren-
                 cilere aktarılarak, birlikte deneysel süreç yaşanması ve fikir yaratıcılığı doğması sağlanır.

               • Bu çalışma sonucu öğrenciler arası en dikkat çekici su piresi-müzik çalışması hayal etme ve tasarlama
                 yarışması düzenlenir. En dikkat çekici çalışma deneysel olarak uygulanarak sonuçları gözlemlenebilir.

               • “Müziğin gerçek çalgı ile aynı ortamda dinletilmesi ve kaydedilmiş bir müziğin ses sisteminden dinle-




           68
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81