Page 17 - YKS KAMPI KİTABI (1)
P. 17

YKS KAMPI

                                                   TÜRKÇE TEST-3



          1.   Bir sanatçının sanat yaşamı boyunca öykünmelerle dolu üret-  4.   Kültür  varlıkları  üzerinde  araştırmalar  yapanları  destekle-
             kenliğini tasvibe kalkışmak, sanatsal ilerleyişi sekteye uğrata-  mek, ülke olarak daha hızlı gelişmemizi sağlayacaktır.
             caktır. Sanatın doğası, bu durumu hiçbir şekilde mazur göre-
                                                                   Bu cümlenin öznesi, aşağıdaki sözcük gruplarının han-
             mez. Çünkü sanat, özgünlüğün ilerlemesi ile can bulur.
                                                                   gisinden oluşmuştur?
             Bu parçadaki altı çizili sözcüğü anlamca karşılayabile-
                                                                   A)  İsim-fiil grubu
             cek bir kullanım aşağıdakilerin hangisinde vardır?
                                                                   B)  Sıfat tamlaması
             A)  Anne babaların çocuk yetiştirme tutumu, çocuğun haya-
                                                                   C)  İsim tamlaması
                tının şekillenmesinde önem teşkil etmektedir.
                                                                   D)  Zarf-fiil grubu
             B)  Ailenin rolü ve tutumu, çocuğun kişiliğinin ve karakteri-
                nin gelişmesindeki en etkili yollardan biridir.    E)  Sıfat-fiil grubu
             C)  Aşırı şımartılmış çocuklar, kural tanımaya alışkın olma-
                dığından toplumsal hayata kolay uyum sağlayamazlar.

             D)  Çocuğunun sergilediği yanlış davranışları onayan ebe-
                veynler, aslında çocuğa en büyük kötülüğü yapar.
             E)  Demokratik ebeveynler, çoğu zaman çocuğun istekleri-
                ni mantıklı bir düzeyde değerlendiren kişilerdir.
                                                               5.   Sıcak bir içecek tükettiğimizde sindirim kanalımızın ağız ve
                                                                                                               I
          2.   (I)  Günümüz  teknolojisiyle  kolayca  çoğaltılabilen  ve  geniş      mide arası bölümlerinde bulunan sıcaklık algılayıcı hücreler,
             kitlelere hızlıca yayılan sanat eserleri bir anlamda meta nite-                 II                                          III
             liği taşıyor. (II) Sanat ürünlerinin alınır satılır hâle gelmesiyle      beyne vücut ısısının artmakta olduğunu ifade eden sinyaller
             sanat dalları, profesyonel birer meslek olarak icra edilebili-  gönderir. Bunun üzerine beynimiz terleme mekanizmasını
             yor. (III) Müzikte ise bu durum, bir adım daha ileride.   (IV)   hızlandırarak vücudu soğutmaya çalışır çünkü terimizdeki
             Müzisyenler, artık plak ve CD’lere dahi gerek kalmadan yap-  su, buharlaşmak için gereken enerjiyi cildimizden alır ve
             tığı eserleri internet üzerinden çeşitli uygulamalarla doğrudan              IV
             dinleyiciyle  buluşturabiliyor.  (V)  Üstelik  son  yıllarda  büyük
             müzik şirketlerinin desteğine ve himayesine gerek duyma-     buharlaşarak  vücudumuzdan uzaklaşır. Bu olay vücudumuzun
             dan bağımsız müzik şirketleriyle üretilen ve dolayısıyla ana                                                           V
             akımdan en az etkilenen “İndie Müzik” oldukça popüler.     ısı kaybederek soğumasıyla sonuçlanır.
             Bu parçada numaralanmış cümlelerle ilgili olarak aşağı-     Bu parçada numaralanmış sözcüklerden hangisi göv-
             dakilerden hangisi yanlıştır?
                                                                   deden türemiş bir sözcük değildir?
             A)  I. cümlede fiilimsileri durum yönünden tamamlayan be-
                                                                   A) I      B) II    C) III   D) IV   E) V
                lirteçlere yer verilmiştir.
             B)  II. cümlede tamlananı çoğullaştırılmış belirtisiz ad tam-
                laması vardır.
             C)  III. cümlede işaret sıfatına yer verilmiştir.

             D)  IV. cümlede zaman zarfı kullanılmıştır.
                                                               6.   Yeryüzünde sekiz bin civarında dilin konuşulduğu belirlen-
             E)  V. cümlede isim-fiil, sıfat-fiil ve zarf-fiil örneklendirilmiştir.
                                                                   miştir ama kuruluş özellikleri dikkate alındığında 19. yüz-
                                                                   yılın başlarında dil bilimciler tarafından üç ayrı grupta ele
          3.   Birleşme sırasında kelimelerinden hiçbiri veya ikinci kelimesi   alınmıştır.
             anlam değişikliğine uğramayan birleşik kelimeler ayrı yazılır.
                                                                   Bu cümledeki anlatım bozukluğunun sebebi aşağıdaki-
             Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bu kurala uyulmadığı   lerden hangisidir?
             için bir yazım yanlışı yapılmıştır?
                                                                   A)  Ek eylem eksikliği
             A)  Eve giderken kuru yemiş almam gerektiğini hatırladım.
                                                                   B)  Sözcüğün yanlış anlamda kullanılması
             B)  Yemekten  sonra  odun  ateşinde  tavşan  kanı  bir  çay   C)  Özne eksikliği
                demledik.
                                                                   D)  Tamlayan eksikliği
             C)  Doğum günümde Oltu taşı bir tespih hediye edilmişti.
                                                                   E)  Sözcüğün yanlış yerde kullanılması
             D)  Gece yarısı çalan telefon, pek de hayra alamet değildi.
             E)  İstanbul’a  giderken  çevre  yolunu  kullanmayı  tercih
                ederdi.

                                                                                                               17
                                           Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22