Page 37 - YKS KAMPI KİTABI (1)
P. 37
YKS KAMPI
TÜRKÇE TEST-13
TYT 2019 4. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir yazım yanlışı
1. Çocuk, aklının doğal işleyişi sonucu her an ortaya çıkan tu- yapılmıştır?
haf sorulardan birine yanıt bulma amacıyla gerçekleştirdiği A) Cumhuriyet Bayramı kutlamalarının yapıldığı alanda
her samimi girişim sayesinde, o amacın sonucuyla kıyasla- birbirinden güzel etkinliklere şahit olmuştuk.
namayacak oranda kalıcı kazanımlar edinir.
B) Halı Dokuyan Kızlar tablosunun da aralarında bulundu-
ğu birçok eser açık artırma ile satılacakmış.
Bu cümlede çocuklarla ilgili olarak asıl anlatılmak iste-
C) İki futbolcunun antrenman sırasında çarpıştığını ve fut-
nen aşağıdakilerden hangisidir?
bolculardan birinin maça çıkamayacağını öğrendik.
A) Tuhaf sorular sorma davranışlarının çocuklarda istem- D) Genellikle bayram arifelerinde annem ve babamla bir-
siz biçimde gerçekleştiği likte aile mezarlığına gider, dualar ederdik.
B) Merak ettikleri konunun iç yüzünü öğrendikleri sürece E) Otobüsteki otuz beş yolcu, seyehatleri sırasında hiçbir
bilgi birikimlerinin arttığı sorunla karşılaşmadıklarını söylemişlerdi.
C) Kendi hâllerine bırakıldıklarında tuhaf sorular sorma
alışkanlıklarının sona erdiği
5. Üreten kişinin yalnızca estetik kaygılara odaklanması bu
D) Cevabını samimi biçimde merak ettikleri soruların yetiş-
ülkede kocaman bir lüks! Sansür, kaynak yetersizliği, si-
kinlerce cevaplandırılması gerektiği
nemacılar arasında ihtiyaç duyulan dayanışmanın olmayı-
E) Sorularına cevap arayışlarının gelişimleri üzerinde ce- şı, sinemada eleştirinin ölümü… Her şey üretimi etkiliyor.
vaplardan daha etkili olduğu Naçizane, en temel sorun hayal gücü. Hayal kurmaktan
vazgeçtik sanki. Öykü ve dünya kurarken yeterince cesur
olamıyoruz. Yeniyi ya da ayrıksıyı aramaktan korkuyoruz.
2. Yazının insanın zihninin şekillenmesinde oluşturduğu bü- Biçim denemelerine açık değiliz. Şu çağda, yıl olmuş kaç,
yük kırılmayı anlamak için en iyi yol ( ) yazının olmadığı bir hâlâ taşradaki orta yaş erkeğin varoluş tasalarını kaydeden
hâli hayal etmekten geçer ( ) Ne yazık ki bu hâli eksiksiz bi- onlarca film yapılıyor bu ülkede. Dünya dil arayışında alıp
çimde hayal etmek imkânsızdır ve bu durum sözlü kültürün başını gitmişken bu kadar zengin bir coğrafyada on yıldır
en belirgin niteliğini ele verir ( ) ( ) Sözlü kültürde dil kayıt aynı ezber alanlarda sıkışıp kalmayı benimsemek, şaşkın-
altına alınamaz ( ) ( ) lık verici doğrusu.
Bu parçanın anlatımıyla ilgili olarak aşağıdakilerden
Bu parçada boş bırakılan yerlere aşağıdaki noktalama
hangisi söylenemez?
işaretlerinden hangileri sırasıyla getirilmelidir?
A) Sayıp dökmeler bulunmaktadır.
A) (;) (,) (;) (-) (.) (-)
B) Kişisel düşünceler içermektedir.
B) (,) (.) (.) (“) (…) (“)
C) Tartışmacı anlatım ağır basmaktadır.
C) (,) (.) (:) (“) (.) (“)
D) Kanıksayıcı ifadeler vardır.
D) (;) (.) (.) (-) (.) (-)
E) Varsayıma yer verilmiştir.
E) (,) (;) (:) (“) (.) (“)
6. Bilim insanları, beyin dokusunda daha önce bilinmeyen bir
nöral iletişim biçimi tanımladılar. Bu nöral iletişim, beyin do-
3. (I) Servetifünuncular, batı edebiyatını kavramışlardı çünkü kusunun bir bölümündeki nöronlardan başka bir bölümdeki
içlerinde Fransız okullarında yetişenler vardı. (II) Ne var ki nöronlara arada herhangi bir bağlantı olmadan sağlanabil-
mekte. Keşif, bu nöronların birbiri ile sinaps ve aksonlar ya
kendi edebiyatımızdan kopmuşlardı. (III) Hatta Tanzimat
da geçit bağlantıları gibi bilinen bilgi aktarımı mekanizma-
Dönemi yazarlarının sadeleştirerek halka yaklaştırmak is- larından farklı bir şekilde iletişim kurdukları konusunda yeni
tedikleri dilden de bütünüyle uzaklaşmışlardı. (IV) Arapça radikal görüşler gündeme getiriyor.
ve Farsça tamlamalarla yapma bir dil kullanarak okuyucuy-
la da iletişim kuramamışlardı. (V) Bunun içindir ki Ahmet Bu parçada aşağıdaki ses olaylarından hangisi vardır?
Mithat tarafından “dekadanlık”la suçlanmışlardı.
A) Ünlü değişimi
Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangisinde ya- B) Ünlü düşmesi
zım yanlışı yapılmıştır? C) n-m değişimi
A) I B) II C) III D) IV E) V D) Ünlü daralması
E) Ünlü türemesi
37
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü