Page 31 - Coğrafya 9 | 1.Ünite
P. 31
İzmir’den bir grup öğrenci, araştırma gezisi için Trabzon’a git- Ders Dışı
mek üzere yola çıkmış ve 17 Haziran'da Trabzon’a ulaşmışlardır.
Çalışma
Gezi grubundaki öğrenciler 17 Haziran'dan itibaren, 10 günlük
araştırma gezisi boyunca elde ettikleri gözlem sonuçlarını aşağı-
daki değerlendirme ölçeğinde belirtmiştir.
GEZİ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ
DURUMLAR
Gezi grubu, gezinin 5. gününde en uzun gündüz süresini yaşamıştır.
Gezi grubu, ilk gün yaşadıkları gündüz süresi ile gezinin 9. gününde yaşadıkları gündüz süresinin
birbirine eşit olduğunu fark etmiştir.
Gezinin 5. gününde öğle vakti gölge boylarının bir önceki güne göre daha kısa olduğunu gözlemlemişlerdir.
Gezi grubu, gezi boyunca Trabzon’da yaşadıkları gündüz süresinin İzmir’e göre daha uzun olduğunu
fark etmiştir.
Gölge yönlerinin Trabzon’da da İzmir’deki gibi gezi boyunca kuzeye doğru düştüğünü gözlemlemişlerdir.
Gezi değerlendirme ölçeğinden hareketle aşağıdaki soruları ce-
vaplayınız.
1. Gezi grubu gezinin 5. gününde niçin en uzun gündüz süre-
sini yaşamıştır?
2. Gezi grubunun ilk gün yaşadığı gündüz süresi ile gezinin 9.
gününde yaşadığı gündüz süresi niçin birbirine eşittir?
3. Gezinin 5. gününde öğle vaktindeki gölge boyları bir önceki
güne göre niçin daha kısadır?
4. Gezi grubunun gezi boyunca Trabzon’da yaşadığı gündüz
süresi İzmir’e göre niçin daha uzundur?
5. Gölge yönlerinin Trabzon’da da öğle vakti İzmir’deki gibi
kuzeye düşmesinin nedeni nedir?
43
ı ı| |ı ı