Page 120 - Felsefe 10
P. 120

80      FELSEFE 10
                 Kavram Öğretimi
         3. ÜNİTE     : FELSEFENİN TEMEL KONULARI VE PROBLEMLERİ > 3.5. Siyaset Felsefesi > 3.5.1. Siyaset Felsefesinin Konusu ve Problemleri
         Kavram       : Siyaset, Siyaset Felsefesi
         Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
         Alan Becerileri  : Felsefi Okuryazarlık Becerisi, Sorgulama Becerisi

          Çalışmanın Adı                         GİZEMLİ ORMAN - I                               40 dk.
          Çalışmanın Amacı  Metinden hareketle siyaset ve siyaset felsefesi kavramlarını analiz edebilme.
          Gerekli Malzemeler: Kalem, kâğıt, etkileşimli tahta.

          1. Yönerge: Aşağıdaki senaryoyu okuyunuz ve gizemli ormandaki Özgür karakterinin siz olduğunuzu
                     düşünerek metin içerisinde size yöneltilmiş soruları cevaplayınız.
          Özgür ve arkadaşları tüm öğrencilerin katıldığı bir okul gezisine çıkmışlardı. Yabancı oldukları bu şehir-
          de dolaşırken oldukça görkemli ve bir o kadar da gizemli bir ağaç dikkatlerini çekti. Ağaca doğru yak-
          laşıp ona dokunduklarındaysa her şey bir anda değişti. Kendilerini çok uzun ağaçların olduğu devasa
          bir ormanda buldular ve etrafta da onlardan başka kimse yok gibi görünüyordu. Buradan çıkmak için
          arkalarını döndüklerinde ise ormana geçiş yaptıkları ağacın da artık orada olmadığını fark ettiler. Bir
          süre oldukları yerden çok uzaklaşmadan etrafı keşfetmeye çalıştılar. Belki birileri seslerine yanıt verir
          umuduyla da sürekli olarak “Kimse var mı?” diye ormana doğru bağırıyorlardı. Ürkütücü hayvan sesleri
          dışında çağrılarına yanıt veren kimse olmamıştı. Tabii zaman geçtikçe endişeleri de artıyordu.
          Tam o sırada Şenay, Gamze ve Bulut da yanlarında beliriverdi. İki grup da birbirlerine şaşkın ve ürkmüş
          gözlerle bakıyordu. Ne olduğu hakkında kimsenin bir fikri yoktu. Kısa zaman aralıklarıyla okuldaki diğer
          öğrenciler de oraya geldi. Akşam olduğunda tüm okul artık bu gizemli ormandaydı.
          Birkaç gün gruplar hâlinde etrafı dolaşarak eski yaşadıkları yere dönmenin bir yolunu aradılar. Boş ve
          eski on altı tane kulübe, bol bol meyve ağacı, irili ufaklı böcekler ve ilginç bitkiler dışında pek bir şey bu-
          lamadılar. Kulübelerin sayısı onların sayısından oldukça azdı, bu yüzden kulübeleri paylaşmak zorunda
          kalacaklardı. Kimin hangi kulübede barınacağı, kimlerin bir arada konaklayacağı konusunda ise ciddi
          anlaşmazlıklar yaşanıyordu. Bir yandan da Yaşar, topladığı meyvelerin sadece onun olduğu konusunda
          çok ısrarcıydı. Boyunun uzun olması ona bu konuda avantaj sağlıyordu ve burada ne kadar kalacakları
          da belli değildi. Hayati ihtiyaçlarını düşünmek zorunda olduğu için yiyebildiği kadarını yiyecek, kalan
          meyvelerini de diğer günler için saklayacaktı. Arkadaşlarının bu hâlini gören Bulut, bir yönetici seçme-
          leri ve düzenin sağlanması gerektiğini söyledi. Bu görüş grubu ikiye bölmüştü. Bir grup herhangi bir
          yöneticiye ihtiyaçları olmadığını söylüyorken bir grup da topluluklarında bir otorite olması gerektiği fikrini
          savunuyordu.
          Gamze, Özgür’e “Sence bir yönetim düzenine ihtiyacımız var mı? Bir yönetim düzeni olmazsa ormanda
          bir kaos ortamı mı oluşacak yoksa herkesin barış içinde yaşamasını sağlayabilir miyiz?” diye sordu. Öz-
          gür “







                                                                                                    ”
          diye cevap verdi.
          En sonunda bir yönetim düzenlerinin olması gerektiği konusunda görüş birliğine vardılar. Bir karara
          varmış olmak onları rahatlatsa da çok önemli bir problem daha vardı: Kim yönetecekti? Fakat bu sorunu
          yarına bırakmaya karar verdiler. Özgür ve Şenay kulübelere doğru yürürken Şenay “Neden bir yönetim
          düzenine ihtiyaç duyduk sence?” diye sordu. Özgür: “






                                                     ” diyerek cevapladı.
          Gizemli ormanda ikinci gün, "Kim yönetici olmalı?" sorusuyla başlamıştı. Bu konuda da birbirinden farklı
          görüşler sunuluyordu.
          Yaşar: “Okuldaki en güçlü kişi benim. Sizi tehlikelere karşı koruyabilirim. Üstelik hepiniz gücümden çe-
          kindiğiniz için koyduğum kurallara uyarsınız ve böylelikle düzen sağlanmış olur.”
          Mehmet: “Not ortalaması yüksek olan öğrencilerden bir grup oluşturalım. Bizim yerimize konu hakkında
          bilgi sahibi uzman kişiler olarak onlar kuralları oluştursunlar.”
          116
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125