Page 120 - Felsefe 10
P. 120
80 FELSEFE 10
Kavram Öğretimi
3. ÜNİTE : FELSEFENİN TEMEL KONULARI VE PROBLEMLERİ > 3.5. Siyaset Felsefesi > 3.5.1. Siyaset Felsefesinin Konusu ve Problemleri
Kavram : Siyaset, Siyaset Felsefesi
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
Alan Becerileri : Felsefi Okuryazarlık Becerisi, Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı GİZEMLİ ORMAN - I 40 dk.
Çalışmanın Amacı Metinden hareketle siyaset ve siyaset felsefesi kavramlarını analiz edebilme.
Gerekli Malzemeler: Kalem, kâğıt, etkileşimli tahta.
1. Yönerge: Aşağıdaki senaryoyu okuyunuz ve gizemli ormandaki Özgür karakterinin siz olduğunuzu
düşünerek metin içerisinde size yöneltilmiş soruları cevaplayınız.
Özgür ve arkadaşları tüm öğrencilerin katıldığı bir okul gezisine çıkmışlardı. Yabancı oldukları bu şehir-
de dolaşırken oldukça görkemli ve bir o kadar da gizemli bir ağaç dikkatlerini çekti. Ağaca doğru yak-
laşıp ona dokunduklarındaysa her şey bir anda değişti. Kendilerini çok uzun ağaçların olduğu devasa
bir ormanda buldular ve etrafta da onlardan başka kimse yok gibi görünüyordu. Buradan çıkmak için
arkalarını döndüklerinde ise ormana geçiş yaptıkları ağacın da artık orada olmadığını fark ettiler. Bir
süre oldukları yerden çok uzaklaşmadan etrafı keşfetmeye çalıştılar. Belki birileri seslerine yanıt verir
umuduyla da sürekli olarak “Kimse var mı?” diye ormana doğru bağırıyorlardı. Ürkütücü hayvan sesleri
dışında çağrılarına yanıt veren kimse olmamıştı. Tabii zaman geçtikçe endişeleri de artıyordu.
Tam o sırada Şenay, Gamze ve Bulut da yanlarında beliriverdi. İki grup da birbirlerine şaşkın ve ürkmüş
gözlerle bakıyordu. Ne olduğu hakkında kimsenin bir fikri yoktu. Kısa zaman aralıklarıyla okuldaki diğer
öğrenciler de oraya geldi. Akşam olduğunda tüm okul artık bu gizemli ormandaydı.
Birkaç gün gruplar hâlinde etrafı dolaşarak eski yaşadıkları yere dönmenin bir yolunu aradılar. Boş ve
eski on altı tane kulübe, bol bol meyve ağacı, irili ufaklı böcekler ve ilginç bitkiler dışında pek bir şey bu-
lamadılar. Kulübelerin sayısı onların sayısından oldukça azdı, bu yüzden kulübeleri paylaşmak zorunda
kalacaklardı. Kimin hangi kulübede barınacağı, kimlerin bir arada konaklayacağı konusunda ise ciddi
anlaşmazlıklar yaşanıyordu. Bir yandan da Yaşar, topladığı meyvelerin sadece onun olduğu konusunda
çok ısrarcıydı. Boyunun uzun olması ona bu konuda avantaj sağlıyordu ve burada ne kadar kalacakları
da belli değildi. Hayati ihtiyaçlarını düşünmek zorunda olduğu için yiyebildiği kadarını yiyecek, kalan
meyvelerini de diğer günler için saklayacaktı. Arkadaşlarının bu hâlini gören Bulut, bir yönetici seçme-
leri ve düzenin sağlanması gerektiğini söyledi. Bu görüş grubu ikiye bölmüştü. Bir grup herhangi bir
yöneticiye ihtiyaçları olmadığını söylüyorken bir grup da topluluklarında bir otorite olması gerektiği fikrini
savunuyordu.
Gamze, Özgür’e “Sence bir yönetim düzenine ihtiyacımız var mı? Bir yönetim düzeni olmazsa ormanda
bir kaos ortamı mı oluşacak yoksa herkesin barış içinde yaşamasını sağlayabilir miyiz?” diye sordu. Öz-
gür “
”
diye cevap verdi.
En sonunda bir yönetim düzenlerinin olması gerektiği konusunda görüş birliğine vardılar. Bir karara
varmış olmak onları rahatlatsa da çok önemli bir problem daha vardı: Kim yönetecekti? Fakat bu sorunu
yarına bırakmaya karar verdiler. Özgür ve Şenay kulübelere doğru yürürken Şenay “Neden bir yönetim
düzenine ihtiyaç duyduk sence?” diye sordu. Özgür: “
” diyerek cevapladı.
Gizemli ormanda ikinci gün, "Kim yönetici olmalı?" sorusuyla başlamıştı. Bu konuda da birbirinden farklı
görüşler sunuluyordu.
Yaşar: “Okuldaki en güçlü kişi benim. Sizi tehlikelere karşı koruyabilirim. Üstelik hepiniz gücümden çe-
kindiğiniz için koyduğum kurallara uyarsınız ve böylelikle düzen sağlanmış olur.”
Mehmet: “Not ortalaması yüksek olan öğrencilerden bir grup oluşturalım. Bizim yerimize konu hakkında
bilgi sahibi uzman kişiler olarak onlar kuralları oluştursunlar.”
116