Page 124 - Felsefe 10
P. 124

82      FELSEFE 10
                 Kavram Öğretimi
         3. ÜNİTE     : FELSEFENİN TEMEL KONULARI VE PROBLEMLERİ > 3.5. Siyaset Felsefesi > 3.5.1. Siyaset Felsefesinin Konusu ve Problemleri
         Kavram       : Hak, Adalet, Özgürlük, Eşitlik
         Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
         Alan Becerileri  : Felsefi Okuryazarlık Becerisi, Sorgulama Becerisi

          Çalışmanın Adı                         GİZEMLİ ORMAN - II                              40 dk.
          Çalışmanın Amacı  Hak, adalet, özgürlük ve eşitlik kavramlarını değerlendirebilme.
          Gerekli Malzemeler: Kalem, kâğıt, etkileşimli tahta.

          1. Yönerge: Aşağıdaki senaryoyu okuyunuz ve gizemli ormandaki Özgür karakterinin siz olduğunuzu
                     düşünerek metnin içerisindeki görüş kartlarını doldurunuz. Arkadaşlarınızın da görüş kart-
                     larında yazdıklarını okuduktan sonra gizemli ormanın kurallarını oluşturunuz.

          Gizemli  ormanda  yeni  bir  gün  başlıyordu.  Bugün  yapılması  gereken  çok  önemli  işler  vardı.  Gizemli
          Orman Anayasası oluşturulmalıydı. Özgür, adaleti sağlayabilmesi için öncelikle herkesin ne istediğini
          öğrenmesi gerektiğini düşünüyordu. Bunun için tüm arkadaşlarına üzerinde hak, özgürlük ve eşitlik hak-
          kındaki isteklerini öğrenmek üzere hazırlamış olduğu görüş kartlarını dağıttı. Elbette kendisi de gizemli
          ormanın bir üyesi olarak bu görüş kartlarını doldurdu.


          1. Kart- Yetkilerimiz ve taleplerimiz neler olmalı?
          a) Yönetime ve diğer öğrencilere   b) Yönetimden talep ettiklerim:  c) Yönetime katılım konusunda
             karşı korunmam konusunda   *  Ormanın temiz kalması için    talep ettiklerim:
             talep ettiklerim:             yönetimin çaba göstermesini   *  Seçimlerde herkesin tek oy
          *  Düşüncelerimi özgürce ifade   isterim.                      hakkının olmasını isterim.
             edebilmek isterim.         *                             *
          *
                                        *                             *
          *
                                        *                             *
          *



          2. Kart- Davranışlarımızı sergilerken sınırlarımız nasıl olmalı?
          Ben gizemli ormanda neler yapabilirim? (Özgürlük   Gizemli ormanda bana neler yapamazlar?
          alanımın sınırı nedir?)                       (Yönetim beni nelerden korumalıdır?)













          3. Kart- Herhangi bir şey aramızda nasıl bölüşülmeli? (Sosyal statü, sorumluluklar, fırsatlar vb.)
          Kurallara uymak konusunda yöneticiler de diğer öğrencilerle aynı sorumluluklara sahip olmalı.















          120
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129