Page 35 - Felsefe 10
P. 35
Kavram Öğretimi 22
FELSEFE 10
1. ÜNİTE : FELSEFEYİ TANIMA > 1.2. Felsefi Düşünce > 1.2.2. Felsefi Düşüncenin Özellikleri
Kavram : Tutarlı Olma
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Sorgulama Becerisi, Akıl Yürütme Becerisi
Çalışmanın Adı YA TUTARSA 15 dk.
Çalışmanın Amacı Tutarlı olma (tutarlılık) kavramının ne olduğunu analiz edebilme.
Gerekli Malzemeler: Kalem, kâğıt, etkileşimli tahta.
Yönerge: Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz ve soruları cevaplayınız.
1. Aşağıda sıralanan olayları kendiniz yaşıyormuş gibi düşünerek tek tek değerlendiriniz. Bu ifadeler
size tutarlı mı yoksa tutarsız mı geldi? Düşüncenizi ifadelerin yanına not alınız.
• Annenizin görüşmenizi istemediği bir arkadaşınız ile görüşmeye devam ediyorsunuz. Anneniz
bu konuyu sorduğunda görüşmediğinizi söylüyorsunuz.
• Arkadaşınızı gördüğünüzde bugün giydiği kıyafetin tam bir felaket olduğunu düşündünüz. Arka-
daşınız size yeni elbisesini nasıl bulduğunuzu sorduğunda kendisine çok yakıştığını söylediniz.
• Hayvanların deneylerde kullanılmasını doğru bulmuyorsunuz. Ürünlerini geliştirmek için hayvan-
ları denek olarak kullanan bazı markaların ürünlerini kullanmıyorsunuz.
• Hafta sonu arkadaşlarınızla izlediğiniz filmi hiç beğenmediğinizi konuştunuz. Okuldaki arkadaş-
larınız aynı filmin ne kadar enteresan ve hoş olduğunu söylediğinde ise kesinlikle haklı oldukla-
rını ifade ettiniz.
• Kendinize baktığınızda beş yıl öncesine göre çok değiştiğinizi görebiliyorsunuz. Uzayan boyu-
nuz, artan kilonuz, farklılaşan düşünceleriniz ve hedefleriniz var.
2. Sıralanan ifadeleri tutarlı/tutarsız diye ayırırken hangi özellikleri kullanarak karar verdiniz? Açıklayınız.
3. Bu örneklerden yararlanarak “tutarlılık” kavramını nasıl tanımlarsınız? Yazınız.
31
Hazırlayan: Nursel TÜCCAR PEKSAYILIR