Page 3 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 3

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                              Öğretim Programları ve Ders Kitapları
                                                                                     Daire Başkanlığı



                                     Bireyin ve toplumun gereksinimleri, hayatın her alanında ortaya çı-
                                     kan yenilikler ve gelişmelere bağlı olarak hızla değişmektedir. Bu
                                     durum, öğrenme ve öğretme sürecinin de ihtiyaçlar doğrultusunda
                                     yeniden  yapılandırılmasını  gerekli  kılmaktadır.  Kavram  Öğretimi
                                     Kitabı  öğrencilerin  derslerde  öğrendikleri  kavramlara  dair  yanılgı-
                                     ları tespit edip gidermek, kavram karmaşalarının önüne geçmek ve
                                     kavrama dair bilgilerini pekiştirmek maksadıyla tasarlanmıştır. Bu
                                     kitapta öğrencilerin derslerde öğrendikleri kavramları konu içeriği-
                                     ne uygun olarak ele alan ve farklı seviyelerde hazırlanmış etkinlik-
                                     ler yer almaktadır. Etkinliklerin ilgi uyandıracak düzeyde ve dikkat
                                     çekici  olmalarına  özen  gösterilmiştir.  Bazı  etkinliklerde  ele  alınan
                                     kavram günlük hayatla ilişkilendirilmiş; kültür, sanat, bilim ve tekno-
                                     lojinin söz konusu kavramla olan bağı ortaya konmuştur. Böylelikle
                                     öğrencilerin kavramı içselleştirip kavrama yönelik edindiği bilgilerin
                                     kalıcı olmasını sağlamak amaçlanmıştır.
                                     Kavram Öğretimi Kitabı’nda ele alınan kavrama dair bilgileri hatır-
                                     latmak ya da bilgi eksikliğini, karmaşayı veya yanılgıyı ortaya çı-
                                     karabilmek için kavram haritaları, bilgi haritaları, düşünce haritala-
                                     rı, kavram karikatürleri, kavram çözümleme tabloları ve kavramla
                                     bağdaşan, sezgi uyandıran, çağrışım kurulabilecek görsellere yer
                                     verilmiştir. Etkinliklerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye
                                     yardımcı nitelikler taşımasına özen gösterilmiştir. Böylelikle öğren-
                                     cilerin kavrama dair bilgilerini sorgulamaları, karşılaştırmaları, de-
                                     ğerlendirmeleri  ve  neden  sonuç  ilişkisi  kurarak  kavramları  özüm-
                                     semeleri amaçlanmıştır. Hazırlanan etkinliklerde anlamlı ve kalıcı
                                     öğrenmeyi sağlamak, kavramlar arasındaki ilişkileri somutlaştırmak
                                     ve derslerde öğrenilen kavramların hayatın farklı alanlarındaki kul-
                                     lanımlarını yansıtabilmek hedeflenmiştir.
                                     Kavram Öğretimi Kitabı’ndaki etkinlikler öğrencilerin hatalarını gör-
                                     melerine, eksik bilgilerini tamamlamalarına, öğrendiklerini pekiştir-
                                     melerine  yardımcı  olacaktır.  Öğrendiklerini  derslerinde  ve  günlük
                                     yaşamda  kullanabilen  öğrencilerin  eğitim  süreçlerinde  ve  meslek
                                     hayatlarındaki başarı düzeyi yükselecektir. Kavram Öğretimi Kita-
                                     bı’nın öğrencilerimize faydalı olması dileğiyle...













                                                                                                     1
   1   2   3   4   5   6   7   8