Page 8 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 8

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
         2       MATEMATİK 10                                           Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
                 Kavram Öğretimi
          2.  Faktöriyel sembolün nasıl kullanıldığını anlamak için aşağıdaki tabloda verilen örnekleri inceleyi-
             niz. Çarpımın başlangıç ve bitiş değerlerine, çarpılan sayıların sıralanışlarına ve hangi kümenin
             elemanı olduklarına dikkat ediniz.



              45.44.43. … .3.2.1 = 45!
              15.14.13. … .3.2.1 = 15!
              7! = 1.2.3.4.5.6.7

              8! = 1.2.3. … .6.7.8
              1! = 1

              0! = 1 (Özel durum)
              1.2.3. … .(n-1).n = n!

              (x+1)! = (x+1).(x).(x-1). … .3.2.1
              (2n-1).(2n-2).(2n-3). … .3.2.1 = (2n-1)!


              Verilen bilgiler doğrultusunda "faktöriyel" kavramını tanımlayınız.

              Faktöriyel:











         2. Yönerge: Tablodaki ifadelerden doğru olanların karşısına “D”, yanlış olanların karşısına “Y” yazınız.
                     Yanlış olanların neden yanlış olduğunu belirtiniz.



                                   İfadeler                        D/Y              Neden

              1+2+3+ … +45+46 = 46!


              1.3.5. … .23.25 = 25!


              1.2.3.4.6.7.8.9.10 = 10!

              1.2.3. … .(n-1).(n+1)=(n+1)!


              2.3.4.5. … .45.46=46!


              6 farklı renkteki kalemin yan yana sıralanması: 6!

              4 mektubun 3 posta kutusuna farklı şekillerde atılması: 4!







          6
                                                                                   Hazırlayan: Zeynep ERDOĞAN
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13