Page 37 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 37
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 17
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı MATEMATİK 10
2. ÜNİTE : SAYILAR VE CEBİR > Fonksiyonlar > Fonksiyon Kavramı ve Gösterimi
Kavram : Sabit Fonksiyon
Genel Beceriler : Problem Çözme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı YÜKSEK ATEŞ 20 dk.
Çalışmanın Amacı Sabit fonksiyon kavramını tanımlayabilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen bilgilerden yararlanarak soruları cevaplayınız.
Hatay’da bir okulun matematik öğretmeni olan Şükrü Bey,
gezi kulübü öğrencileri olan Akif, Sema, Nilay, Sercan ve
Burak’ı Hatay Mozaik Müzesine götürmüştür. Girişte görevli
Berrin Hanım covid-19 önlemleri amacı ile her ziyaretçinin
ateş ölçümünü yapmaktadır. Ateş ölçer Sema’nın ateşini
39 derece olarak ölçmüştür. Bunu gören Berrin Hanım Se-
ma’nın hasta olduğunu düşünür ve içeri kabul edilemeyece-
ğini söyler. Daha sonra Burak’ın da ateşini ölçer ve ateşinin
39 derece çıktığını görür. Şüphelenen Berrin Hanım Nilay,
Sercan ve Akif’in de ateşini ölçer ve hepsinin ateşinin 39
derece olduğunu görünce ateş ölçerin arızalandığını anlar.
Görsel 1: Ateş ölçer
Sınıfta fonksiyon türlerini anlatan Şükrü Bey, müzede yaşanan bu olayı anlatırken “Ölçüme katılan öğ-
rencileri, ölçüm işlemini ve ölçüm sonucunu fonksiyonlar ile ilişkilendirebiliriz. Ateş ölçer cihazını, geziye
katılan tüm öğrenciler ile ateş ölçüm değeri olan 39 u birbirine eşleyen bir fonksiyon olarak düşünebiliriz.
Üstelik bu fonksiyon sabit fonksiyondur.” der. Bu fonksiyon f fonksiyonu olmak üzere
1. f fonksiyonunun tanım ve görüntü kümelerini yazınız.
Tanım Kümesi: A = { }
Görüntü Kümesi: f(A) = { }
2. f fonksiyonunu Venn şeması ile gösteriniz ve f fonksiyonunun kuralını yazınız.
f
A B
Verilen bilgilerden hareketle "sabit fonksiyon" kavramını tanımlayınız.
Sabit Fonksiyon:
35