Page 41 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 41
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 19
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı MATEMATİK 10
2. ÜNİTE : SAYILAR VE CEBİR > Fonksiyonlar > Fonksiyon Kavramı ve Gösterimi
Kavram : İçine ve Örten Fonksiyon
Genel Beceriler : Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı ATA SPORU 20 dk.
Çalışmanın Amacı İçine fonksiyon ve örten fonksiyon kavramlarını ayırt edebilme.
1. Yönerge: Aşağıdaki metni okuyarak istenen fonksiyon eşlemelerini Venn şemalarını doldurarak ta-
mamlayınız.
Aralarında Fatih, Gonca, Hüseyin ve Kübra’nın bulunduğu bir grup öğrencinin hedef tahtasına ok atışı
yaptıkları bir yarışmanın kuralları ile ilgili bilgiler aşağıda verilmiştir.
• Atışları Fatih, Gonca, Hüseyin ve Kübra sırası ile yapacaktır.
• Sırası gelen art arda beş atış yapacaktır.
• Hedef tahtasındaki sarı alana isabet ettiren 5, kırmızı alana isabet ettiren 4, mavi alana isabet
ettiren 3, siyah alana isabet ettiren 2 ve beyaz alana isabet ettiren 1 puan alacak şekilde puanlama
yapılacaktır.
1 Puan
2 Puan
3 Puan
4 Puan
5
Puan
Yapılan yarışma sonucunda tüm atışlar hedef tahtasındaki puanlı bölgelere isabet etmiş ve yarışmacı-
ların aldıkları puanlar aşağıdaki tabloda verilmiştir:
1. Atış 2. Atış 3. Atış 4. Atış 5. Atış
Fatih 5 4 4 3 2
Gonca 2 5 3 4 1
Hüseyin 1 5 2 3 4
Kübra 2 3 3 4 2
Yukarıdaki tablodan yararlanarak atış sırası tanım kümesini, bir atışta alınabilecek tüm puanlar de-
ğer kümesini oluşturacak biçimde aşağıda verilen boş Venn şemalarını doldurarak bu atışlara karşılık
gelen puan eşleşmesini yapınız. Burada yapılan eşleme işlemi bir fonksiyon olmak üzere Fatih’e ait
atışlar f, Gonca’ya ait atışlar g, Hüseyin’e ait atışlar h ve Kübra’ya ait atışlar k fonksiyonu ile gösteril-
mektedir.
39