Page 33 - Coğrafya 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 33
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
16 COĞRAFYA 11 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
2. ÜNİTE : BEŞERÎ SİSTEMLER > 2.3. Ekonomik Faaliyetler ve Doğal Kaynaklar> 2.3.1. Üretim, Dağıtım ve Tüketimi Etkileyen
Faktörler
Kavram : Pazarlama
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi, Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Becerisi
Alan Becerileri : Değişim ve Sürekliliği Algılama Becerisi
Çalışmanın Adı PAZARLAMANIN İLKELERİ 20 dk.
Çalışmanın Amacı Pazarlama kavramını pazarlamanın temel ilkelerinden hareketle açıklayabilme.
Yönerge: Aşağıda Türkiye pazarına yeni bir ürün ile girmek isteyen bir teknoloji firmasının pazarlama
bölümünde geçen konuşmalar verilmiştir. Konuşmaların bütününü göz önünde bulundurarak
soruları cevaplayınız.
Ahmet Bey Zeynep Hanım
Pazarlama ile ilgili yaptığımız araştırmalar Yeni olması nedeniyle ürünümüzün mar-
sonucunda şirket olarak yeni bir bilgisa- ka tanınırlığı ve güveni düşük olacaktır.
yar geliş tirdik. Bu bilgisayar, tasarım olarak Ürünümüzün pazarda tutunabilmesi için
daha çok gençlere hitap etse de her yaş tesliminden sonra müşteri memnuniyeti-
grubunun kullanabileceği özelliklere sahiptir. ni en üst seviyede tutmamız zorunludur.
Türkiye pazarı, potansiyel müşteri açısından Gerekirse üründe oluşan müşteri kay-
bize çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Şimdi siz- naklı küçük sorunları garanti kapsamın-
lerden bundan sonraki pazarlama süreci ile da karşılayabilir, temizlik ve bakım hiz-
ilgili fikirler sunmanızı istiyorum. metini ömür boyu sunabiliriz.
Görsel: Teknoloji firmasının pazarlama bölümündeki iş toplantısı
Mustafa Bey Hatice Hanım
Ürünümüzün daha çok genç-
Türkiye pazarında oldukça fazla
lere yönelik olması, tanıtım için
bilgisayar markası bulunmak-
sosyal medyanın etkili kullanıl-
tadır. Bizim markamızın tercih
masını gerektirir. Ayrıca gençle-
edilebilmesi için bu markalarla
rin takip ettiği bazı sosyal med-
rekabet edecek şekilde fiyatlan-
ya fenomenleri ile ürün tanıtım
dırma yapmamız gereklidir.
anlaşmaları yapabiliriz.
Ali Bey
Gençlerin interneti yoğun kullan-
ması ve günümüzde online satışla-
rın yaygınlaşması nedeniyle ürünü-
müzün internet üzerinden satışına
yoğunlaşılması gerektiğini düşünü-
yorum. Sadece bazı büyükşehirler-
de konsept mağazalar açabiliriz.
30