Page 33 - Coğrafya 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 33

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
         16      COĞRAFYA 11                                           Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
                 Kavram Öğretimi
         2. ÜNİTE     : BEŞERÎ SİSTEMLER > 2.3. Ekonomik Faaliyetler ve Doğal Kaynaklar> 2.3.1. Üretim, Dağıtım ve Tüketimi Etkileyen
                       Faktörler
         Kavram       : Pazarlama
         Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi, Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Becerisi
         Alan Becerileri  : Değişim ve Sürekliliği Algılama Becerisi
          Çalışmanın Adı                      PAZARLAMANIN İLKELERİ                              20 dk.

          Çalışmanın Amacı  Pazarlama kavramını pazarlamanın temel ilkelerinden hareketle açıklayabilme.

          Yönerge: Aşağıda Türkiye pazarına yeni bir ürün ile girmek isteyen bir teknoloji firmasının pazarlama
                   bölümünde geçen konuşmalar verilmiştir. Konuşmaların bütününü göz önünde bulundurarak
                   soruları cevaplayınız.

                        Ahmet Bey                                         Zeynep Hanım
           Pazarlama  ile  ilgili  yaptığımız  araştırmalar    Yeni olması nedeniyle ürünümüzün  mar-
           sonucunda  şirket  olarak  yeni  bir  bilgisa-      ka tanınırlığı ve güveni düşük olacaktır.
           yar geliş tirdik. Bu bilgisayar, tasarım olarak     Ürünümüzün pazarda tutunabilmesi için
           daha  çok  gençlere  hitap  etse  de  her  yaş      tesliminden sonra müşteri memnuniyeti-
           grubunun kullanabileceği özelliklere sahiptir.      ni en üst seviyede tutmamız zorunludur.
           Türkiye pazarı, potansiyel müşteri açısından        Gerekirse  üründe  oluşan  müşteri  kay-
           bize çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Şimdi siz-      naklı küçük sorunları garanti kapsamın-
           lerden bundan sonraki pazarlama süreci ile          da  karşılayabilir,  temizlik  ve  bakım  hiz-
           ilgili fikirler sunmanızı istiyorum.                metini ömür boyu sunabiliriz.



























                         Görsel: Teknoloji firmasının pazarlama bölümündeki iş toplantısı
                  Mustafa Bey                                                  Hatice Hanım
          Ürünümüzün  daha  çok  genç-
                                                                       Türkiye pazarında oldukça fazla
          lere yönelik olması, tanıtım için
                                                                       bilgisayar  markası  bulunmak-
          sosyal  medyanın  etkili  kullanıl-
                                                                       tadır.  Bizim  markamızın  tercih
          masını gerektirir. Ayrıca gençle-
                                                                       edilebilmesi  için  bu  markalarla
          rin takip ettiği bazı sosyal med-
                                                                       rekabet edecek şekilde fiyatlan-
          ya fenomenleri ile ürün tanıtım
                                                                       dırma yapmamız gereklidir.
          anlaşmaları yapabiliriz.
                                                    Ali Bey
                                        Gençlerin  interneti  yoğun  kullan-
                                        ması ve günümüzde online satışla-
                                        rın yaygınlaşması nedeniyle ürünü-
                                        müzün internet üzerinden satışına
                                        yoğunlaşılması gerektiğini düşünü-
                                        yorum. Sadece bazı büyükşehirler-
                                        de konsept mağazalar açabiliriz.
          30
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38