Page 35 - Coğrafya 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 35
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
17 COĞRAFYA 11 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
2. ÜNİTE : BEŞERÎ SİSTEMLER > 2.3. Ekonomik Faaliyetler ve Doğal Kaynaklar > 2.3.1. Üretim, Dağıtım ve Tüketimi Etkileyen
Faktörler
Kavram : Sermaye
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı ÜRETİMDE SERMAYENİN YERİ 20 dk.
Çalışmanın Amacı Sermaye kavramını açıklayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki görsel ve metinleri dikkate alarak soruları yanıtlayınız.
Öğretmen, aşağıdaki görseli etkileşimli tahtadan öğrencilerine gösterir. Görseldeki girişimci hikâyelerini
dikkate alarak doğruyu buldurma (Sokratik tartışma) yöntemi ile öğrencilerin sermaye kavramını öğre-
neceklerini söyler. Daha sonra öğrencilerine tartışma sorularını yöneltir.
GIRIŞIMCI DERGISI
Onlar Üretim Hayatında Başarılı
Olan Girişimcilerimiz.
Peki Onlar Üretim Hayatına Nasıl
Adım Attılar?
S AY I : 17
Yazılımcıyım,
kendi e-ticaret
ağımı kurdum ve Seramik boyama eğitimi aldım. Daha sonra
şirketim dünyanın girişimci desteği alarak kendi atölyemi
üç kıtasına ürün kurdum.
göndermektedir.
Ziraat fakültesini
bitirdikten sonra
devletten aldığım
hibe ile kendi
çiftliğimi kurdum. Rusya’da kurulan petrol şirketimiz uluslara-
rası hizmet vermektedir. Ben de kâr ortağı
olarak şirketin ülkemde tesis kurmasını
sağlayarak üretim hayatına katıldım.
Sayfa: 9
Görsel: Girişimcilerin üretim hikâyeleri
Sokratik Tartışma sorularını uygun olan ifadeyi seçerek cevaplayınız.
1. Yazılımcı e-ticaret şirketini oluşturduğunda üretim ve dağıtım faaliyetleri için maddi bir bedel
öder mi?
Evet öder. / Hayır ödemez.
32