Page 37 - Coğrafya 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 37
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
18 COĞRAFYA 11 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
2. ÜNİTE : BEŞERÎ SİSTEMLER > 2.3. Ekonomik Faaliyetler ve Doğal Kaynaklar > 2.3.1. Üretim, Dağıtım ve Tüketimi Etkileyen
Faktörler
Kavram : İş Gücü
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı İŞ GÜCÜ HAMLESİ 20 dk.
Çalışmanın Amacı İş gücü kavramını tanımlayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki görsel ve metinleri dikkate alarak soruları yanıtlayınız.
Fatma Öğretmen etkileşimli tahtadan görseli gösterdikten sonra öğrencilerine üretimde iş gücü kavra-
mının tanımını ve önemini öğreneceklerini söylemiştir. Fatma Öğretmen daha sonra öğrencilerinin ön
bilgilerinden de faydalanarak V diyagramını doldurmalarını ve soruyu yanıtlamalarını istemiştir.
1961’de Almanya ve Türkiye arasında imzalanan Kuzey Amerika’da sanayileşme sürecindeki
iş gücü anlaşması ile Almanya’ya giden Türkler iş gücü ihtiyacını karşılamak için köle işçiliği
ülkenin iş gücü ihtiyacını karşılamıştır. kaldırılmış ve güneyde pamuk tarımında
çalışan köle işçiler sanayileşmiş kuzeye doğru
hızla göç etmeye başlamışlardır.
Ülkelerin
Iş Gücü Hamleleri
Sanayi devrimine bağlı olarak 18. ve 19.yy.da
İngiltere’de artan iş gücü ihtiyacından dolayı
Çin’in ucuz iş gücü pek çok yabancı yatırımcının kadın ve çocuklar da dokuma fabrikalarında
Çin’de yatırım yapmasını sağlamıştır. çalışmaya başlamıştır.
Görsel 1: Ülkelerin iş gücü hamleleri
34