Page 71 - Coğrafya 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 71
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
37 COĞRAFYA 11 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
4. ÜNİTE : ÇEVRE VE TOPLUM > 4.1.Çevre Sorunları > 4.1.1.Çevre Sorunları ve Türleri
Kavram : Çevre Sorunu
Genel Beceriler : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı ÇEVRE SORUNLARI HAKKINDA NE BİLİYORUM? 30 dk.
Çalışmanın Amacı Çevre sorunlarını açıklayabilme.
Öğretmene
Yönerge: Sınıfı beş gruba bölünüz. Her gruptaki öğrencilere çevre sorunları ile ilgili bir konu veriniz.
Örneğin ormanların tahribi, küresel iklim değişikliği, çevre kirliliği, asit yağışları ve ozon
seyrelmesi konularını farklı gruplardaki öğrencilere konuyu araştırmaları için dağıtınız. (Ka-
labalık sınıflar için konu sayısı artırılabilir.) Aynı konuyu alan farklı gruplardaki öğrencilerin
bir araya gelerek uzmanlık gruplarını oluşturup konuyu araştırarak (ders kitabı, kaynak
kitap vb. materyallerden) öğrenmelerini sağlayınız. Son olarak öğrenciler tekrar önceki
gruplarına dönerek konularını arkadaşlarına anlatacaktır.
Soru:
1. Ayrılıp birleşme (jigsaw) tekniği ile gerçekleştirilen bu grup çalışmasında öğretmeniniz size araştır-
manız için hangi konuyu verdi? Bu konu hakkında edindiğiniz bilgiler nelerdir? Yazınız.
2. Önceki grubunuza geri döndüğünüzde grup arkadaşlarınızdan diğer konular ile ilgili neler öğrendi-
niz? Yazınız.
3. Araştırdığınız çevre sorunu ile ilgili bir çözüm önerisi sununuz.
68
Hazırlayan: Cem KARAOĞLAN