Page 76 - Coğrafya 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 76

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                      Kavram Öğretimi 40
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı                   COĞRAFYA 11
            4. ÜNİTE     : ÇEVRE VE TOPLUM > 4.1. Çevre Sorunları > 4.1.6. Doğal Kaynakların Sürdürülebilir Kullanımı
            Kavram       : Geri Dönüşüm
            Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
            Alan Becerileri  : Coğrafi Sorgulama Becerisi

             Çalışmanın Adı                          İLERİ DÖNÜŞÜM                                  20 dk.

             Çalışmanın Amacı  Geri dönüşüm kavramını tanımlayabilme.


            1. Yönerge: Aşağıdaki metinden yararlanarak  soruları cevaplayınız.


            Tuna Öğretmen coğrafya dersinde çevre sorunları konusunu işlerken atıkların geri dönüşümle yeniden
            kullanılabilir hâle getirilmesinin doğal kaynakların korunmasına ve ülke ekonomisine katkısından söz
            etmiştir. Sadece atıkların geri dönüşümüne değil kaynakların daha bilinçli kullanımına da değinmiştir.
            Dersin sonunda atıkların değerlendirilmesi konusunda bireylere düşen sorumluluklar nelerdir diye
            sormuştur. Öğrencilerin bu soruya cevap verebilmeleri için onları gruplara ayırarak bir sonraki ders için
            geri dönüşüm konusunda yerel ölçekli bir proje geliştirmelerini ve projelerini sınıfta sunmalarını iste-
            miştir. Öğrenciler geliştirdikleri proje ile ilgili olarak yüz yüze görüşmeler yapmıştır.




             Gruplar                                    PROJELER


                      Okul müdürü yönetiminde okul kantininde tüketilen gıdaların atıklarının ayrıştırılarak geri
             1.Grup
                      dönüşüm kutularına atılması için “geri dönüşüm kutusu” çalışması.
                      Kendi mahallesindeki komşularına geri dönüşüm torbaları dağıtarak evsel atıklardan geri
             2.Grup
                      dönüştürülebilecek olanların konulduğu “mavi poşet” çalışması.

                      Yerel yönetimlerin ilgili birimleriyle görüşerek yaşadığı mahalleye kullanılmayan kıyafetlerin
             3.Grup
                      toplandığı ve ihtiyaç sahibi olanlara ulaştırılmasını sağlayan “kıyafet dolabı” çalışması
                      Aile büyüklerine sebze ve meyve yıkarken kullandıkları atık suyun çiçek sulama, balkon
             4.Grup
                      temizliği gibi alanlarda kullanılabileceğini gösteren “Su Hayattır” başlıklı afiş çalışması.

                      Yiyecek ve içecek satışı yapılan iş yerlerine tek kullanımlık ürünler yerine yeniden kullanıla-
             5.Grup
                      bilen ürünlerin ekonomiye ve çevreye olan katkılarını anlatan “broşür” çalışması.


            Sorular:

            1.  “Geri dönüşüm” ne anlama gelmektedir?










            2.  Geri dönüşümün doğal kaynakların korunmasındaki rolü nedir?








                                                                                                    73
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81