Page 74 - Coğrafya 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 74
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 39
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 11
4. ÜNİTE : ÇEVRE VE TOPLUM > 4.1. Çevre Sorunları > 4.1.5. Küresel Çevre Sorunları
Kavram : Çölleşme
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Coğrafi Sorgulama Becerisi
Çalışmanın Adı DAHA DA SICAK OLACAK MI? 20 dk.
Çalışmanın Amacı Çölleşme kavramını açıklayabilme.
1. Yönerge: Aşağıdaki metinden yararlanarak tabloda karışık hâlde verilen kavramları çölleşme diyag-
ramında uygun yerlere yerleştiriniz. (Bilgiler birden fazla alanda kullanılabilir, yeni bilgiler
eklenebilir.)
Semih Öğretmen coğrafya dersinde çevre sorunları konusunu işlerken öğrencilerin çölleşmenin sade-
ce doğal koşullara bağlı olarak gerçekleştiğini düşündüğünü gözlemlemiş. Sonraki derste çölleşmenin
insan ve doğal faktörlerin etkileşimi sonucu ortaya çıkan bir süreç olduğunun kavranabilmesi için aşa-
ğıdaki tabloda karışık hâlde verilen kavramları kullanarak bir etkinlik çalışması yaptırmıştır.
Kuraklık Orman yangını Uydu takibi Su kıtlığı Anız yakma Erozyon
Tarımsal üretimin Yüzeysel sulama Biyoçeşitliliğin
Kapalı drenaj Ağaçlandırma Damlama sulama
azalması sistemi azalması
Tarım alanlarının Toprak tuzluluğu
Nadas Nöbetleşe ekim İklim değişimi Aşırı tüketim
azalması ve çoraklaşma
Sulama
Gıda enflasyonu Teraslama Aşırı otlatma Göç Ürün rotasyonu
amaçlı baraj
İhmal ve Hata Risk ve Sorun
• ..................... • .....................
• ..................... • .....................
• ..................... • .....................
• ..................... • .....................
• ..................... • .....................
Öncesi ÇÖLLEŞME Süreci
Değişen ortam koşulları Neler yapılabilir?
• ..................... • .....................
• ..................... • .....................
• ..................... • .....................
• ..................... • .....................
• ..................... • .....................
71