Page 23 - Felsefe 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 23

10      FELSEFE 11
                 Kavram Öğretimi
          1. ÜNİTE    : MÖ 6. YÜZYIL-MS 2. YÜZYIL FELSEFESİ > 1.2. MÖ 6. Yüzyıl-MS 2. Yüzyıl Felsefesinin Ayırıcı Nitelikleri > Sokrates ve
                       Sofistlerin Bilgi Ve Ahlak Anlayışları
          Kavram      : Sofist
          Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
          Alan Becerileri  : Akıl Yürütme Becerisi

          Çalışmanın Adı                            BANA GÖRE                                    40 dk.
          Çalışmanın Amacı  Sofistlerin görüşlerini deneyimleyebilme.
          Gerekli Malzemeler: İçinde ılık, soğuk ve sıcak su bulunan 3 su kabı, saat.

          1. Yönerge: Aşağıdaki konuşma metinlerini okuyunuz ve soruyu cevaplayınız.



           •  Sosyal medyada bir fotoğraf   •  Sınıfın penceresini biraz   •  Müziğin sesini biraz kısabilir
            gördüm. Bu fotoğrafa senin     açabilir miyiz?                misin?
            de bakmanı istiyorum.        •  Hayır, hava soğuk ve ben    •  Ama anne yüksek sesle
            Sence bu fotoğraftaki elbise   üşüyorum.                      dinlemiyorum zaten. Ben
            ne renk?                                                      bile zor duyuyorum.
                                         •  Hava hiç de soğuk değil.
           •  Mavi ve siyah renklerde.     Bak, ben ince kıyafetlerle   •  Okuduğumu anlamakta
           •  Ben de dün mavi ve siyah     oturmama rağmen                zorluk çekeceğim kadar
            olarak görmüştüm ama aynı      terliyorum.                    yüksek. Lütfen biraz kısar
            fotoğrafa şu an bakınca sarı   •  Sana göre soğuk             mısın?
            ve beyaz olarak görüyorum.     olmayabilir ama bana göre
            Fotoğraf aynı ama bilgisi      soğuk. Lütfen pencereyi
            değişti.                       açma!



          1.  Daha önce yukarıdaki konuşmalara benzer bir durum yaşadınız mı? Anlatınız.









          2. Yönerge: Aşağıdaki adımları öğretmeninizin rehberliğinde sırasıyla uygulayınız ve soruları cevaplayınız.

            Aynı uyaranları aldığınız hâlde diğer insanlardan daha farklı bir bilgiye ulaşabilir misiniz? Tahminle-
             rinizi gerekçeleriyle birlikte yazınız.
              Tahmin:






            Gözlem: İçinde sıcak, soğuk ve ılık su bulunan kapları alınız. (Dikkat! Suyun sıcaklığı elinizi yak-
             mayacak bir derecede olmalı.) Sağ elinizi soğuk suya, sol elinizi sıcak suya batırınız ve ellerinizi
             yarım dakika kadar suda tutunuz. Sağ ve sol elinizi sudan çıkarıp ikisini birden ılık suya batırınız ve
             ne hissettiğinizi gözlemleyeniz. Gözlemlerinizi yazınız.







          20
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28