Page 65 - Matematik 11 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 65
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 31
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı MATEMATİK 11
3. ÜNİTE : GEOMETRİ > Çember ve Daire > Çemberde Açılar
Kavram : Çemberde İç Açı ve Dış Açı
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı HULAHOP 15 dk.
Çalışmanın Amacı Çemberde iç açı ve dış açı kavramlarını ifade edebilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen görsel ve bilgilerden hareketle sorulara verdiğiniz yanıtları ilgili boşluklara
yazınız.
A
Selin, hulahopunu siyah ipler yardımıyla odasının duvarı-
na asmıştır. Kırmızı ipleri süs amaçlı kullanmıştır ve ipler
gergin bir şekilde durmaktadır. Selin’in duvardaki hulaho-
pu Görsel 1’de olduğu gibi modellenmiştir.
Duvardaki çivinin konumu A, siyah iplerin hulahopa bağ-
landıkları noktalar C, D, F, G ve kırmızı iplerin hulahopa G F
bağlandıkları noktalar H, K, L, M olarak adlandırılmıştır.
İplerin kesiştikleri noktalar N, P, R, S olarak adlandırıl-
mıştır. B E
Selin, siyah iplerden ikisini B ve E noktalarından hulaho- N
H M
pa sabitlemiştir (İplerin ve hulahopun kalınlıkları ihmal S
edilecektir.). R
P L
C D
K
Görsel 1
1. Köşeleri N, P, R ve S noktaları olan ve hulahopun iç kısmında oluşan açıların kümesi T; köşesi A
noktası olan ve kolları siyah iplerin tamamı ile ifade edilen açıların kümesi Y olmak üzere T ve Y
kümelerini Venn şeması yöntemi ile gösteriniz.
2. T ile Y kümesine ait açıların çemberin hangi temel elemanları ile oluştuğunu yazınız.
Oluşturduğunuz T kümesinde yer alan açılar çemberin iç bölgesinde, Y kümesinde yer alan açılar dış
bölgesinde yer almaktadır. Dolayısıyla T kümesinde yer alan her açı iç açı iken Y kümesinde yer alan
her açı dış açıdır. Bu bilgilerden hareketle “çemberde iç açı” ve “çemberde dış açı” kavramlarının tanı-
mını yapınız.
Çemberde İç Açı:
Çemberde Dış Açı:
63