Page 18 - TARİH 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 18
TARİH 11 7
2. ÜNİTE : DEĞİŞİM ÇAĞINDA AVRUPA VE OSMANLI > 2.1. Avrupa’da Değişim Çağı
Kavram : Reform
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Tarihsel Analiz ve Yorum Becerisi
Çalışmanın Adı REFORM’UN BİTMEK TÜKENMEK BİLMEYEN YOLCULUĞU 20 dk.
Çalışmanın Amacı Reform kavramının geçmişten günümüze kullanım alanlarını ve içeriğini analiz edebilme.
Yönerge: Görsellerden ve metinden hareketle soruları cevaplayınız.
REFORM’UN BİTMEK TÜKENMEK BİLMEYEN YOLCULUĞU
MARTİN LUTHER
REFORMU MU
BAŞLATIYOR?
Görsel 1: Martin Luther’in (Martin Luter) 1517 yılında Wittenberg ( Vitenbörg) Kilisesi’nin kapısına doksan beş maddelik tezini asması
EĞİTİMDE
REFORMUN GÜNÜMÜZÜN BİLE
SAĞLIKTA BİR VAZGEÇİLMEZİ OLDUĞUNU
NEREDEN BİLEBİLİRDİ MARTİN
LUTHER... HADİ MERCEK ALTINA
YARGIDA ALALIM REFORMU.
EKONOMİDE
İDAREDE
Latince’de “bir şeye yeniden şekil verme” anlamına gelen reform kavramı, özellikle XVI. yüzyılda Katolik
kilisesini eleştirmek ve Kitâb-ı Mukaddes’i (İncil) temel almak suretiyle Hristiyanlığın aslına dönülmesini
savunan harekete verilen isimdir. Martin Luther kilisenin endüljans uygulamasına karşı çıkmış, 31 Ekim
1517’de, Wittenberg’deki kilisenin endüljans satarak sahte kurtuluş vaadinde bulunduğunu belirten dok-
san beş maddelik tezini halka açıklamıştır.
15