Page 36 - TARİH 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 36
16
TARİH 11
4. ÜNİTE : DEVRİMLER ÇAĞINDA DEĞİŞEN DEVLET-TOPLUM İLİŞKİLERİ>4.1. İhtilaller Çağı
Kavram : İnkılap
Genel Beceriler : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
Alan Becerileri : Tarihsel Analiz ve Yorum Becerisi
Çalışmanın Adı KÖKLÜ DEĞİŞİM 15 dk.
Çalışmanın Amacı İnkılap kavramının gerekçe, süreç ve amaçlarını ayırt edebilme.
Yönerge: Bir grup öğrenci inkılap kavramı hakkında araştırma yapmaktadır. Öğrencilerin diyalogların-
dan yararlanarak soruları yanıtlayınız.
Yağız Duygu Sertaç
İnkılap, topluluğun hasta- İnkılap mevcut düzeni zor kullana- İnkılap, iktidarı yenileş-
lığına bir çaredir. rak yıkmayı ve yıkılan düzen ye- tirme ve kuvvetlendirme
rine yeni bir düzen kurmayı ifade gibi tarihî bir fonksiyonu
Ünal eder. İnkılapla kurulan yeni düzen, yerine getirir.
Modern inkılap teorisi, inkı- yeni bir hukuk düzeninin de kuru-
labın sanıldığının aksine ani luşunu beraberinde getirir. Yasemin
bir olay, birden patlak veren
İnkılabın
bir hareket olmayıp için için
esasını
gelişen oldukça uzun bir sü- sosyal
recin eseri olduğunu ortaya gerçekler-
koymaktadır.
de aramak
gerekir.
Kemal Sema
İnkılap üç evrede gerçekleşir: dü-
Bir eylem, toplumdaki siyasal
şünsel evre, aksiyon evresi (Buna sosyal ve ekonomik yapıyı kısa
ihtilal de denir.), yıkılan düzenin bir süre içinde değiştirme amacı-
yerine yenisini kurma evresi.
na yönelik olur ve bunu başarırsa
devrim yani inkılap sayılır.
Görsel 1: Öğrenci diyalogları
1. İnkılap hareketinin gerekçesi hakkında bilgi aktaran öğrencilerin isimlerini belirtip gerekçe olarak
neyi vurguladıklarını açıklayınız?
33