Page 120 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 120
ÇALIŞMALARIN SUNUMU İÇİN ÖNERİLER
Çalışma sonunda empati yapılan konu, kavram ve olası çözümler detaylı bir şekilde yazılır. İmkan dahi-
linde öğrenciler kısa film çekerler. Buldukları çözümleri deneyerek, aldıkları sonucu rapor şeklinde tutup bir
sunum yapabilirler.
ÇALIŞMANIN GELİŞTİRİLMESİ - DEVAM ETTİRİLMESİNE YÖNELİK ÖNERİLER
Sınıf mevcuduna göre farklı çift çember grupları oluşturulabilir. Başka sınıflarla iç ve dış çember uygula-
narak sınıflar arası etkileşim güçlendirile bilir. Birden fazla çemberler oluşturularak oturtulabilir.
Ayrıca aynı teknikle hem iç çemberde hem dış çemberde boş sandalyeler bırakılır. Öğrenciler istediklerinde
iki çember arasında değişim yapabilirler. Bu tercihen yönteme alışık öğrenciler arasında daha sağlıklı olacaktır.
Sınıf içinde bu alışkanlık kazandıkça öğrencilerin istediği konular ele alınabilir. Ayrıca güncel olaylar, pan-
demi, deprem vb. konular da konuşulabilir. Öğretmen araştırma ödevi vererek kavramları güçlendirebilir.
KAYNAKLAR
1. Abbas Kiyarüstemi İle Sinema Dersleri, Paul Cronin, Redingot Kitap
2. Tarkovski’den Sinema Dersleri, Semir Aslanyürek, Agora Kitaplığı
3. Milli Eğitim Bakanlığı - Storyboard : https://avys.omu.edu.tr/storage/app/public/tahir.buyukkara-
goz/135488/ilistirasyon%20-%20Storyboard.pdf
4. Movie Maker Kullanımı: https://www.yazguven.com/windows-movie-maker-kullanimi/
5. Çekim Teknikleri: http://www.sinemaokulu.org/tag/cekim-teknikleri/
112