Page 194 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 194
ÇALIŞMA YÖNERGESİ (İŞLENİŞ)
Araştırma süreci 3 aşamada gerçekleştirmektedir. İlk aşamada sanat ve bilim ilgili araştırmalar yapıalacak,
sonra ZnS bileşiği sentezlenecek ve en son aşamada bu bileşik resim üzerine uygulanacaktır.
Aşama 1: Bilim- Sanat araştırmaları
Sanat Okur-Yazarlığı
1. Öncelikle herkes hoşuna giden bir Van Gogh resmi seçer. Van Gogh’un hayatını araştırır.
2. Öğretmen herkese Van Gogh’un “Loving Vincent” filmini izleme ve “Theo’ya Mektuplar” kitabını oku-
ma çalışması da verir. Öğrenciler kendi portrelerinin bu kitap veya filmlerde geçip geçmediklerini araştırırlar.
Ayrıca herkes seçtiği resmi araştırır.
3. Sınıfta herkes seçtiği resmi, çizilme sebebini, varsa Van Gogh’un üzerine yorumlarını veya sanat tarihi
açısından değerini, şu an hangi müzede sergilendiğini paylaşırlar
4. Araştırma için https://dergipark.org.tr/tr/ , google.com, veya https://scholar.google.com.tr gibi site-
lerden faydalanabilirler.
5. İlk kısımda bulunan “Sanat Farkındalığı” pasajı öğrencilerle paylaşılır. Resimler üzerine sohbetlerle tar-
tışılır ve renkleri anlaşılmaya çalışılır.
Sanat + Bilim Etkinliği
1. Bu etkinlik “sanat okur-yazarlığı” etkinliğiyle paralel yürütülebilir
2. Öğrenciler türbülans akışı ve lamina akış kavramlarını araştırırlar.
3. Ön araştırma sonrasında öğretmen bu iki kavramı detaylı bir şekilde anlatırlar. Her öğrenciden türbü-
lans akışı gözlemlemesi, resmini çekmesi ve getirmesi rica edilir. Gözlemleyerek bulur. Bunun yanı sıra doğa-
daki türbülans akışlarını araştırır.
4. Samanyolu galaksisi, yıldızlar, doğadaki türbülans örüntüleri ve Van Gogh’un “Yıldızlı Gece” tablosu
yan yana konur ve üzerine beyin fırtınası yapılır. Ardından öğretmen örüntü tanımlama işlevinden bahseder.
5. Türbülans akışa benzer başka resimler olup olmadığı araştırılır.
Ardından fosforesans özellik gösteren madde sentezine ve bunun resim üzerine işlenmesi kısmına geçilir.
186