Page 238 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 238
ÖĞRETMENE NOTLAR
Bu etkinlik içerisinde balıklar, balıkların çeşitleri ve balıkların beslenme şekilleri gibi konuların öğrencilere
çok iyi açıklanması gerekmektedir. Özellikle akvaryumda bulunan balık çeşitleri ile ilgili okulunuzdaki Fen
Bilgisi, Kimya ya da Biyoloji öğretmenleri ile görüşerek balıklarla ilgili bu bilgileri öğrenmeniz önerilir. Evinde
akvaryum olan öğretmenler varsa bu bilgileri onlarla da görüşerek elde etmeniz mümkündür.
ÇALIŞMA YÖNERGESİ (İŞLENİŞ)
Problemi Belirleme Aşaması
Evinde balık ya da akvaryumu bulunan öğrenciler olup olmadığını sorunuz. Bu işlemi görev yaptığınız
okulda diğer öğretmenlere de sorabilirsiniz. Peki insanlar balık yemleme işleminin bir sorun olup olmadığını
düşünüyorlar mı? Balık beslemeyi unuttukları zamanlar oluyor mu? Ya da balıklara gereğinden fazla balık
yemi veriyorlar mı?
Balık besleme ile ilgili olarak, insanlar sıralanan bu benzeri sorunlarla karşılaşmakta ve rastgele çözümleri
kendilerince uygulayarak balıkların yanlış beslenmesine ve belki de kısa sürede ölümlerine neden olabilmek-
tedir.
Araştırma Aşaması
Arduino Uno ile ilgili olarak https://www.direnc.net/arduino-uno-r3-smd adresinden donanımla ilgili
incelemelerinizi yapınız. Sıcak yapıştırıcı (mum ya da silikon) tabancaları ile ilgili olarak farklı model ve çeşit-
leri çevrimiçi satış sitelerinden inceleyin. Bu tabancaların çeşitleri ve teknik özellikleri ile ilgili olarak ön bilgi
edinin.
Matkap kullanım güvenliği ile ilgili olarak da http://bluelight.com.tr/pdf/akulu-vidalama.pdf adresini
ziyaret edin. Benzer biçimde farklı matkap modelleri ve kullanım güvenliği ile ilgili olarak https://www.2hel-
pu.com/PDMSDocuments/EU/Docs//docpdf/hp126-188_tr.pdf adresindeki açıklamalardan yararlanabilir-
siniz.
Fikir Geliştirme Aşaması
Öğrencilere kendi balık besleme ya da yemleme sistemimizi nasıl geliştirmemiz hususunda bazı sorular
yöneltebilirsiniz. Bu sorular şu şeklide olabilir:
• Otomatik balık yemleme makinesi tasarlayabilir miyiz?
230