Page 28 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 28

•  En ilginç proje fikirleri için yaşadığınız yöreden ilham alın.
               Hazır projelerle bir yere kadar gidebilirsiniz. Tecrübe kazandıkça okulunuzun, mahallenizin, ilinizin so-
               runları ile ilgili projeler öğrenciler için daha ilgi çekici olacaktır. Yörenize özel ekonomik faaliyetler ya da
               turizm zenginlikleriyle ilişkili proje fikirlerinizin diğerlerinin arasından sıyrılacağından emin olun.
            •  Sürdürülebilirliğe önem verin.
               Atölyelerin kurulması kadar sürdürülebilirliği de önemlidir. Bölgenizde, eşya, araç gereç ve malzeme ba-
               ğışı yapabilecek kişilere, işletmelere ve hayırseverlere ulaşmaya gayret edin ve onlara TBA’nın önemini
               anlatın.
            •  Oyuna ve eğlenceye yer verin.

               Yapılan araştırmalar oyunun ve eğlencenin öğrenmeye olumlu etkisi olduğu konusunda birleşmektedirler.
               Rahat ve eğlenceli çalışmalar yapmaktan çekinmeyin.

            •  Teorik altyapınızı güçlendirin.
               TBA’da geçerli olabilecek ilgili öğrenme teorilerini ve pedagojik yaklaşımları öğrenmek kendinize güveni-
               nizi ve atölyedeki veriminizi arttıracaktır. Öğrenmeye, bu el kitabının ikinci bölümünde bahsedilen konu-
               ları daha detaylı araştırmakla başlayabilirsiniz.
            •  Bölgenizdeki uzmanları dahil edin.
               Bölgenizdeki üniversitelerin ilgili bölümlerinden akademisyenleri, bölgenizdeki Meslek Liseleri’nden öğ-
               retmenleri ve Halk Eğitim Merkezi’ndeki eğiticileri atölyenize davet ederek özellikle tam hâkim olmadığı-
               nız alanlarda sizlere rehberlik etmelerini sağlayın.





























           20
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33