Page 28 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 28
• En ilginç proje fikirleri için yaşadığınız yöreden ilham alın.
Hazır projelerle bir yere kadar gidebilirsiniz. Tecrübe kazandıkça okulunuzun, mahallenizin, ilinizin so-
runları ile ilgili projeler öğrenciler için daha ilgi çekici olacaktır. Yörenize özel ekonomik faaliyetler ya da
turizm zenginlikleriyle ilişkili proje fikirlerinizin diğerlerinin arasından sıyrılacağından emin olun.
• Sürdürülebilirliğe önem verin.
Atölyelerin kurulması kadar sürdürülebilirliği de önemlidir. Bölgenizde, eşya, araç gereç ve malzeme ba-
ğışı yapabilecek kişilere, işletmelere ve hayırseverlere ulaşmaya gayret edin ve onlara TBA’nın önemini
anlatın.
• Oyuna ve eğlenceye yer verin.
Yapılan araştırmalar oyunun ve eğlencenin öğrenmeye olumlu etkisi olduğu konusunda birleşmektedirler.
Rahat ve eğlenceli çalışmalar yapmaktan çekinmeyin.
• Teorik altyapınızı güçlendirin.
TBA’da geçerli olabilecek ilgili öğrenme teorilerini ve pedagojik yaklaşımları öğrenmek kendinize güveni-
nizi ve atölyedeki veriminizi arttıracaktır. Öğrenmeye, bu el kitabının ikinci bölümünde bahsedilen konu-
ları daha detaylı araştırmakla başlayabilirsiniz.
• Bölgenizdeki uzmanları dahil edin.
Bölgenizdeki üniversitelerin ilgili bölümlerinden akademisyenleri, bölgenizdeki Meslek Liseleri’nden öğ-
retmenleri ve Halk Eğitim Merkezi’ndeki eğiticileri atölyenize davet ederek özellikle tam hâkim olmadığı-
nız alanlarda sizlere rehberlik etmelerini sağlayın.
20