Page 25 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 25

uygun şekilde kayıt altına alındığından ve atölyeden çıkarıldığından veya erişilemez hale getirildiğinden
               emin olun.
            •  TBA’da çalışmaya başlamadan veya yeni bir ekipmanı kullanmadan önce tüm öğrencilere bir için bir em-
               niyet bilgilendirmesi yapın. Bu kuralları anladıklarını teyid ettirin.

            •  TBA’nın kurallarına aykırı davranan veya bunları görmezden gelenler için ne tür yaptırımlar olacağını dü-
               şünün. Örneğin, öğrencilerle lehim yaparken, herkes için tam bir emniyet sağlamak adına, kabul edilemez
               davranışlar konusunda sıfır tolerans politikası uygulamak isteyebilirsiniz.
            •  Atölyede emniyette çalışmak ve atölyenin emniyetli kalmasını sağlamak, sadece öğretmenin değil atölyeyi
               kullanan  herkesin sorumluluğundadır. Öğrencilerinizden herhangi bir hasarlı ekipman, dökülme veya
               emniyetsiz bir davranış tespit ettiklerinde hemen size bilgi vermelerini isteyin.

            •  Öğrencilerin emniyet konusunda farkındalıklarını arttırmak için düzenli olarak bilinçlendirme toplantıları
               yapın.  Örneğin, her hafta TBA emniyet kurallarından birine odaklanın ve ardından, bu haftanın kuralına
               uygun ve iyi davranan öğrencileri övün – bu durum, uzun vadede istenen davranışları pekiştirmeye yar-
               dımcı olur.

            •  Atölye çalışmaları konusunda tecrübeniz çok yoksa ve emniyet riskleri sizi tedirgin ediyorsa, basit mal-
               zemelerle başlamak en iyi yoldur. Karton, koli bandı ve lolipop/buzlu şeker çubukları erken aşamalarda
               prototip oluşturmak için son derece uygundur ve bunlar kullanırken fazla gözetim yapmanız gerekmez.

            •  Ekipman seçerken olabildiğince emniyeti göz önünde bulundurun. Doğru ekipman modelini seçmek em-
               niyeti sağlamanın anahtarı olabilir. Örneğin, bazı üç boyutlu yazıcı modelleri etrafı açık ve sıcak parçalara
               erişim olacak şekilde tasarlanırken, diğerleri ise okul ortamlarında kullanılmak üzere tasarlanmıştır ve
               halihazırda emniyet özelliklerine sahiptir (bileşenleri sıcakken açılmayan bir kapak gibi).

            •  Alet ve makinelerle çalışmak konsantrasyon gerektirir. Alet ve makinelerin, diğer kişileri tehlikeye atma-
               dan çalıştırılması için kullanan kişinin yeterli alana sahip olması gerekir. Eğer öğrencilerinizin çoğu aynı
               anda bir alet-makine kullanmak istiyorsa, üretimi planlarken aşırı kalabalığı önleyen bir kuyruk sistemi
               oluşturun. Etraftakilerin konuşması veya makineyi izlemek ya da kullanmak isteyenlerin yakınlığı nede-
               niyle kullanan kişinin dikkati kolayca dağılabilir ve bu da yaralanmalara sebep olabilir.

            •  Çalışma alanlarının temiz ve düzenli tutulması konusunda öğrencileri uyarın, görev verin ve bu konuda
               tavizsiz bir tavır takının.
            •  Uzatma kablolarına takılma riskini önlemek için üzerlerini örterek, çalışma alanlarında ortada dolaşan
               kablo sayısını en aza indirin.






                                                                                                                     17
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30