Page 21 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 21

Maker hareketinin eğitim alanına etkisi büyük olmuş, tüm dünyadaki eğitim kurumlarında, bir öğrenme
           ortamı olarak “maker atölyeleri” kurulmaya başlanmıştır. Bu öğrenme ortamları “üretim atölyesi”, “maker
           atölyesi”, “maker alanı (makerspace)”, “FabLab” ve benzeri isimlerle anılmaktadır. Bu tür atölyelerin sayısı,
           hem kamuya hem de özel sektöre ait örgün ve yaygın eğitim kurumlarında hızla artmaktadır (Bevan, Gutwill,
           Petrich ve Wilkinson, 2015). Bu tür atölyelerin temel özelliği tasarıma önem verilmesi ve güncel üretim araç-
           larıyla geleneksel el becerilerinin ve sanatın harmanlandığı öğrenme ortamları olmalarıdır. Atölyelerde üç bo-
           yutlu yazıcılar, üç boyutlu tasarlama programları, lazer kesiciler, masaüstü CNC aygıtları, açık kaynaklı mikro
           denetleyiciler, robotik kitleri gibi görece yeni teknolojiler ve araçlar bulunmakta olup, kodlamaya önem veril-
           mekte ve bunun yanında tasarım, dikiş, nakış, örgü, ahşap işleme, lehim yapma, kâğıt kesme, katlama, boyama
           gibi el becerilerinin kullanıldığı faaliyetler de sıkça yapılmaktadır (Litts, 2015). Bu atölyelerde amaç ekonomik
           bir değer üretmekten çok, öğrencilere üretimi sevdirmek, kendilerini yaratıcı olarak ifade edebilecekleri bir
           ortam sunarak yeteneklerinin farkına vardırmak ve bu süreç sayesinde çeşitli bilgi ve becerileri kazanmalarını
           sağlamaktır (Peppler, Halverson ve Kafai, 2016; Resnick, 2017).













































                                                                                                                     13
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26