Page 17 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 17

Seymour Papert ve Yapıcılık
               Yapıcı öğrenme teorisi, matematikçi, pedagog, yazılımcı ve yapay
           zekanın önderlerinden Seymour Papert (1928 - 2016) tarafından ortaya
           atılmıştır. Bir süre Piaget’nin asistanlığını da yapan Papert’in tüm ça-
           lışmalarının hedefi, okullardaki klasik eğitim anlayışını, teknolojiyi ve
           üretimi kullanarak dönüştürmek olmuştur. Papert, en iyi öğrenmenin,
           ortaya elle tutulur bir ürün ortaya çıkarma sürecinde gerçekleşeceğini
           savunur (Papert, 1978). Bu ürün fiziksel bir ürün olabileceği gibi bir
           yazı, şiir, oyun veya bir bilgisayar programı da olabilir.
               Çocukların bir şeyler üretirken kazandıkları deneyimlerle kendi nesnel gerçekliklerini yaratma-
           larına dayanan yapıcılık yaklaşımı, öğrenmenin en iyi sosyal ve kültürel bağlamlarda bireyselleştiril-
           miş bilişsel bir süreç olarak gerçekleştiğine inanan Piaget’in yapılandırmacılığının üzerine kuruludur
           (Çelik, 2018). Papert’e göre, Piaget ve öncüllerinin devrimsel fikirlerinin eğitim alanında yeterince
           uygulanamamasının sebebi yanlış olmaları değil, aynı Da Vinci’nin helikopteri gibi, onları hayata
           geçirecek teknolojik altyapının ve şartların henüz olgunlaşmamış olmasıdır (Papert, 2006). Papert’e
           göre bilgisayarlar başta olmak üzere yeni teknolojiler, okullarda yaparak öğrenme hayalini sonunda
           gerçekleşebilmesini sağlayacaktır (Papert, 1998).





































                                                                                                                      9
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22