Page 16 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 16

Jean Piaget ve Yapılandırmacı Öğrenme Teorisi
               Aslen felsefeci ve biyolog olan Jean Piaget (1896, 1980), insanla-
           rın, özellikle çocukların çevrelerinden bilgi edinme süreçlerini ince-
           lemek için yaptığı deneysel çalışmalar sonucunda yapılandırmacılık
           (constructivism) ve gelişim aşamaları teorilerini oluşturmuştur.  Ya-
           pılandırmacılık teorisine göre, öğrenme, dışarıdan bilgi aktarılmasıy-
           la değil, öğrenenin kendi bilişsel dünyası içinde gerçekleşir. Piaget,
           eğitimin olabildiğince çoklu disipliner olmasını ve somuttan soyuta
           doğru ilerlemesi gerektiğini savunur (Martinez ve Stager, 2013). Bu
           anlayışa göre öğretmenin rolü, önceden hazırlanan bilgileri sunmak
           değil öğrenciye gerçek ve fiziksel faaliyetler yapabileceği bir öğren-
           me ortamı sunmaktır (Piaget, 1976).








           Loris Malaguzzi ve Reggio Emilia Yaklaşımı
               Reggio  Emilia  yaklaşımı,  1960’ların  İtalya’sında  Reggio  Emillia
           isimli bir kasabada yenilikçi bir okul kurma girişimiyle başlayan ve
           tüm dünyaya yayılan bir erken çocukluk eğitim modelidir (Edwar-
           ds, Ganini, Foreman, 1997). Jean Piaget’nin çalışmalarından oldukça
           etkilenen köy öğretmeni Loris Malaguzzi’nin (1920 – 1994) önderli-
           ğinde ortaya çıkmıştır. Bu anlayışa göre eğitim faaliyetleri çocukların
           ilgi alanlarından kaynak bulur ve yaşanılan doğal çevre, öğretmen ve
           ana babadan sonra “üçüncü öğretmen” olarak görülür (Martinez ve
           Stager, 2013).




















           8
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21