Page 12 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 12
Bu doğrultuda, tüm seviyelerde çocukların düşünsel, duygusal ve fiziksel ihtiyaçlarını destekleyen
“Tasarım-Beceri Atölyeleri (TBA)” kurulması ve ulusal standartlarının oluşturulması hedeflenmiştir. Sonrasında
Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne bağlı liselerden pilot okullar seçilerek TBA kurulumu gerçekleştirilmiş ve
kullanıma açılmıştır. Kurulan TBA örneklerinin birer zengin öğrenme ortamına dönüşmesi yapılan yatırımların
geri dönüşü için bir başarı göstergesi olacaktır. Bu başarı ancak TBA öğrenme ortamlarının etkin ve etkili
kullanımı ile mümkün olabilir. Ülkemizde tüm okullarda kurulumunun yaygınlaştırılması hedeflenen TBA
ortamlarının nasıl kullanıldığı ile ilgili olarak yapılacak araştırma sonuçlarına dayandırılarak varolan durumu
iyileştirmeye ve etkin ve etkili biçimde TBA kullanımı geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılması çok önemlidir.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, UNICEF ile birlikte Tasarım-Beceri Atölyelerinin kurulumu ve etkin bi-
çimde kullanılabilmelerinin sağlanması konularında 2019 yılından itibaren birlikte çalışmaktadır. Bu desteğin
bir parçası olarak, UNICEF tarafından “Tasarım Beceri Atölyeleri için Materyal ve İçerik Geliştirilmesi” çalış-
ması başlatılmıştır. Mevcut durum analizi sonuçlarına dayandırılarak gerçekleştirilen, birçok aşaması olan çok
kapsamlı bu çalışmanın bir çıktısı olarak elinizdeki bu kitap ortaya çıkmıştır. Uzman bir ekip tarafından hazır-
lanan bu kitap, etkin TBA kullanımını geliştirmeye yönelik olarak görev yapacak öğretmenlere pratik bilgiler,
uygulanabilecek örnek çalışmalar, uyarı ve öneriler içeren yardımcı bir el kitabı niteliğindedir.
Bu kitap, altı bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde TBA hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. İkinci bö-
lümde kuramsal çerçeve ve öncü çalışmalar ile ilgili bilgiler bulunmaktadır. Üçüncü bölümde, değişen öğret-
men ve öğrenci rolleri tartışılmaktadır. Dördüncü bölümde TBA’da emniyetle ilgili bazı genel bilgiler verilmiş-
tir. Beşinci bölümde TBA’yı etkin kullanmak için bir takım önerilere yer verilmiş olup son bölüm olan altıncı
bölümde de örnek çalışmalar yer almaktadır.
4