Page 53 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 53
Şekil 2. Re Hüseyni Makam Dizisi
III - Öğrencilere bir hafta süre tanınır ve bu sürede hüseyni makam dizisinden oluşan örnek bir dağar din-
lemeleri ve verilen ritmik yapı için bir ezgi yazmaları istenir.
Bir haftalık süre sonunda yazılan ezgiler sınıf ortamında incelenir ve öğrencilerin fikirleri alınır. Bu fikir
alışverişinden sonra öğretmen de görüşünü belirtir ve ezgilerin en doğru ve güzel kısımları alınır. Böylece ortak
bir fikir geliştirilerek sınıf şarkısı oluşturulur.
Sınıfça yazılan bu şarkıya beden perküsyonu ile eşlik edilir. Sınıfça belirlenen bir kareografi ile şarkı ses-be-
den eşzamanlı veya ses + beden perküsyonu + ses gibi sıralanarak söylenebilir. Yaratıcılığın ürünü olan bu
etkinlik geliştirilerek okuldaki diğer öğrencilere sergilenir.
ÇALIŞMALARIN SUNUMU İÇİN ÖNERİLER
Çalışma tamamlandıktan sonra öğrencilerin beden perküsyonu ve şarkı etkinliğini daha da geliştirerek
okuldaki diğer öğrencilere sunmaları beklenmektedir.
KAYNAKLAR
1. Erdoğan, U., & Saraç, E. (2015). Beden Perküsyonu Notasyon Sistemlerinin İncelenmesi Ve Yeni Notas-
yon Sistemi Önerisi. In International Symposium Of Music And Performing Arts.
2. Kandemir, T. (2009). Kandemir, T. (2009). İlköğretim sınıf müzik eğitiminde orff yaklaşımıyla doğaçla-
ma çalışmalarının müziksel yaratıcılık sürecine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
3. Sunal, E. (2014). http://www.ezosunal.com.tr/orff-yaklasimi/beden-perkusyonu/
4. Yöndem, S. (2016). Geleneksel Türk Halk Müziğindeki Aksak Ölçülerin Okul Şarkılarına Yansıması.
The Journal of Academic Social Science Studies, 48.
45