Page 55 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 55

Dalga: gerilmiş bir tel olduğu düşünelim. Bu teli çekip bırakıyoruz. Çektiğimiz telin yalnızca bir kere
           salınmasına “dalga”, “bir dalganın oluşması için gereken süreye “periot”, bir saniyede oluşan dalga sayısına
           da frekansa denir.”  (Çevik, s.19)
               Hertz(Hz): Frekans, bir saniyedeki titreşim (dalga) sayısıdır ve “hertz (Hz) ile ifade edilir. “Bu ses dalga-
           larının sayısı beyin tarafından o sesin perdesi (yüksekliği) olarak algılanır. Bir saniyedeki titreşim sayısı ne
           kadar artaarsa sesin perdesi de o kadar yükselir. İnsan kulağı 20 ila 20.000 Hz arasındaki frekanslara duyarlı-
           dır. 250-4000 Hz en çok karşılaştığımız frekanslardır.”(Akt. Çevik, 2019, s.20)

                                       GEREKLİ ARAÇ, GEREÇ VE MALZEMELER


               • Streç,
               • Lazer

               • Küçük bir ayna

               • Hoparlör

               • Yapıştırıcı

                                          EMNİYET RİSKLERİ VE TEDBİRLERİ


               Aynanın etrafı çevrili değilse keskin olabilir. bu yüzden strece yapıştırılırken aynaya dikkat edilmesi
           önerilir.

                                            ÇALIŞMA YÖNERGESİ (İŞLENİŞ)


               Bu uygulamanın belirlenen problem durumu, günlük hayatta sürekli maruz kaldığımız sesin ortamda
           nasıl yayıldığını ve uyarıcıya nasıl ulaştığını belirlemektir. Bu uygulama ile birlikte birey ses dalgalarının
           hangi yollarla kendisine ulaştığını öğrenmesi amaçlanmıştır.

               • Bu aşamada uygulama yapacak öğretmen; öğrencilerinin bireysel farklılıklarını, sınıfın dinamiklerini
                 düşünerek kendine bir kaynak oluşturmalı. Ayrıca zaman yönetimine dikkat etmeli. Bu aşamada çıka-
                 rılan bilgiler diğer aşamalar için kaynak niteliği taşımaktadır. Örneğin bir sınıf için elde edilen bilgiler
                 tasarım aşamasında kullanılmalı; 10/A sınıfı için bu uygulamayı bahçede yapmak verim sağlayacak-
                 ken, 10/B için sınıfta yapmak verimli olabilir.







                                                                                                                     47
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60