Page 56 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 56

• Uygulama için gerekli araç gereçlerin temini ve belki bir görev dağlımı yapılır. Örneğin malzemelerin
                 tedariği için öğrencilerden iş bölümü yaparak getirmeleri istenebilir.
                Öğretmen: “Önümüzdeki ilk dersimiz için ayna, lazer, hoparlör, strece ve yapıştırıcıya ihtiyacımız var
           kimler getirmek ister?”

               • Böylelikle öğrenciler dersin tasarımına yardımcı olur. Ayrıca öğrencilerin konuya dair ön bilgileri yok-
                 lanmış olur. Böylelikle öğretmen haftaya dersini planlarken sınıfının özelliklerine göre planlar. Örneğin;
                 ses, ses dalgası hakkında bilgileri sorulabilir.
               Öğretmen: “ Çocuklar beni nasıl duyduğunuzu hiç düşündünüz mü?”

               Ali: “Kulağımızla duyarız.”

               Ayşe: “Ses ile duyarız.”

               Elif: “Hava yoluyla duyarız.”

               Öğretmen: “Evet çok güzel Elif benim sesimi hava yoluyla duyuyorsunuz yani sesim size hava yoluyla ula-
           şıyor. Peki uzayda olsaydık beni duyabilir miydiniz? Bu soruyu evde biraz düşünmenizi istiyorum. Bir sonraki
           dersimizde bu konu hakkında konuşup bir uygulama yapacağız.” Aynı zamanda dersin hedefinden haberdar
           edilerek de öğrenciler güdülenmiş olacaklardır.

               Bu aşamada bir önceki aşamadan alınan bilgilerle öğrencilerin öğrenme hedefleri oluşturulur. Bu hedefler;
           konuya göre bilişsel, duyuşsal, psikomotor öğrenme alanlarını içerebilir.

               Ses dalgaları konusu için belirlenen öğrenme hedefleri;

               Hedef: Sesi tanımlama

               • Ses dalgasının oluşumunu sırasıyla tanımlar. (Bilişsel)

               • Ses dalgası ile ilgili araştırmaya istekli olur, (Duyuşsal)
               • Ses dalgası deneyini farklı ortamlarda da denemeye istekli olur. (Duyuşsal)

               Bu hedefler doğrultusunda çeşitli kaynaklar taranarak bilgi toplanır ve dersin içeriği zenginleştirilir.













           48
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61