Page 59 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 59

GEREKLİ ARAÇ, GEREÇ VE MALZEMELER


               Araç ve Gereçler: Eğitim - öğretim materyalinin yapımı için: Hedeflenen büyüklüğe uygun ebatta kontrp-
           lak veya MDF, farklı renk boya malzemeleri ve fırçalar, hedef ölçü büyüklüğünde asetat, asetat kalemleri, ah-
           şap ayak çıtaları, çivi çekiç testere vida vs.

                                           EMNİYET RİSKLERİ VE TEDBİRLERİ


               • Eğitim – öğretim materyalinin yapım evresinde kesme, biçme, çakma ve vidalama gibi süreçlerde eldiven
                 kullanılması, dikkatli hareket edilmesi

               • Boyama aşamasında, çevreyi koruma adına masa üzerine eski gazete kağıtlarının serilmesi

                                                   ÖĞRETMENE NOTLAR

               -  Çarkıfelek eğitim - öğretim materyalinin yapım evresinde daire biçimli kesim yapılması gereğine dikkat
           çekilmeli ve planlama ona göre yapılmalıdır.

               -  Dairesel kesimden sonra merkezden dış doğru istenilen soru sayısına göre ölçümleme yapılarak çizim
           ile yüzeyler belirlenir ve ilgi çekici farklı renklerde boyama yapılması gereği vurgulanabilir

               -  Hazırlanan bu renkli yüzeyin farklı renk asetat kalemlerle soru yazıp silmeye uygun olabilmesi için
           asetat ile kaplanması gereği belirtilebilir.

               -  Yapılması gereken üst kapak kısmının üzerinde sadece 1 sorunun görülebileceği kadar üçgen şeklinde
           kesilmiş olması ve takılıp çıkartılabilir özellik taşıması gereği açıklanabilir.
               -  Bu üst kapak ilgi çekici yazı ve resimli bir tasarım ile görsel olarak zenginleştirilebilir.

               -  Görselliğin yanı sıra çarkın dönüş esnasında soru bölüm aralarına çakılmış çivi ya da vidalara değerek
           ses çıkartmasını sağlayacak ve ilgiyi daha dinamik kılacak düzenek oluşturulması gereği vurgulanabilir.

                                             ÇALIŞMA YÖNERGESİ (İŞLENİŞ)


               Oluşturulan bu eğitim - öğretim materyali her dersin ünite konuları için kullanılabilir özelliktedir. Öğret-
           men tarafından belirlenen sorular yazılarak tüm sınıfa yönlendirilebileceği gibi; sınıfta oluşturulacak gruplar
           tarafından da diğer gruplara sorulacak sorular hazırlanıp öğretmene verilerek grup rekabet ortamı şeklinde
           oyunlaştırılarak uygulaması amacı ile de kullanılabilir (sorular yine öğretmen tarafından yazılmalıdır).





                                                                                                                     51
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64