Page 16 - Türk Dili ve Edebiyatı 9 | 8.Ünite
P. 16
8. Ünite
Tutanağı Oluşturan Unsurlar
Başlık: Kâğıdın üst-orta kısmına tamamı büyük harflerle yazılır. TUTANAK şeklinde bir başlık kona-
bileceği gibi olayın veya toplantının içeriğini yansıtacak bir başlık da konabilir: HASAR TESPİT TUTA-
NAĞI, ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI vb.
Giriş: Toplantı tutanaklarında toplantının yeri, zamanı, gündemi, açılış, yoklama gibi unsurların;
olay tutanaklarında olayla ilgili ön bilgilerle zaman ve yerin belirtildiği bölümdür.
Gelişme: Toplantı tutanaklarında gündemdeki görüşmelerin, olay tutanaklarında olayın oluş sıra-
sına göre anlatıldığı bölümdür.
Sonuç: Toplantı tutanaklarında kararların yazıldığı ve tutanağın katılımcılar tarafından okundu-
ğunun belirtildiği bölümdür. Olay tutanaklarında düzenleyenlerin tutanağı kendilerinin tuttuğunu
belirttikleri ve (varsa) tutanağın şahitler tarafından okunduğunun belirtildiği bölümdür.
Tarih ve Saat: Giriş bölümünde belirtilmekle birlikte sonuç bölümünden sonra tekrar yazılan bö-
lümdür. Toplantı tutanaklarının bu bölümünde saat belirtilmeyebilir.
İmza: Tutanağı tutan kişilerle toplantı tutanaklarında katılımcıların, olay tutanaklarında -varsa-
şahitlerin ad-soyad, unvan ve imzalarının bulunduğu bölümdür.
TUTANAK
17.05.2016 tarihinde okul bahçesi nöbeti görevimizi yerine getirirken okul binasının karşısındaki
apartmanın dış cephe kaplama levhalarından birinin sarktığı görülmüştür. O gün havanın aşırı rüz-
gârlı olması nedeniyle levhanın kopup savrularak okul bahçesine düşme ihtimali göz önüne alınmış;
durum okul idaresine, söz konusu apartmanın görevlisine ve belediyeye bildirilmiştir. Okul idaresince
öğrencilerin ikinci ve üçüncü ders saati teneffüslerinde bahçeye çıkmalarına tedbiren izin verilme-
miştir. Belediye ekiplerinin gelip düşme ihtimali olan malzemeyi sökmesi ile tehlike ortadan kalkmış
ve öğrencilerin sonraki ders teneffüslerinde bahçeye çıkmalarına izin verilmiştir.
Bu tutanak, birlikte tutularak tarafımızca imza altına alınmıştır. 17.05.2016, Saat:10.45.
İmza İmza
Hasan BİLİR Fatih DOĞAN
Nöbetçi Öğretmen Nöbetçi Öğretmen
b. Yazma Sürecini Uygulama
1. Mektup yazma aşamaları doğrultusunda bir mektup / e-posta yazma çalışması yapınız.
2. Mektup yazma geleneği üzerine düşünce ve izlenimlerinizi anlatan bir yazı yazınız.
3. Dilekçe ve tutanakla ilgili verilen bilgi ve örneklerden hareketle birer dilekçe ve tutanak yazınız.
238